کاش در کنار وزیر علوم با زبان صریح از این دانشمند خدوم حمایت می کردم

خبرگزاری شبستان: رئیس جمهور، در ورزشگاه تختی اردبیل، گفت: دوست داشتم در کنار وزیر علوم با زبان صریح از این دانشمند خدوم حمایت کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام سحن روحانی، رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (29 مردادماه) با سفر به استان اردبیل در ورزشگاه تختی، اظهار کرد: سلام بر اردبیل قهرمان و بزرگ سلام بر همه مردان و زنان با وفای به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار خوشحالم که در شروع دوم سال از دولت تقدیر و امید در محضر شما و مردم انقلاب اسلامی این سرزمین هستیم و از آغاز شروع فعالیت انتخاباتی سه وعده را به مردم داده ام نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان در آغاز صحبتم اشاره می کنم به توفیق این سه وعده ملت قهرمان ایران و سه اصل را می پردازم و برنامه های دولت برای این استان مد نظر قرار دارم.


وی، تصریح کرد: گرچه دلم می خواست در شرایطی وزیر داشمند منجم علوم ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان اشتیضاح برخی از نمایندگان حضور داشته است در کنار علوم باشم و با زبان صریح از این دانشمند خدوم حمایت کنم از نمایندگان استان اردبیل سپاسگزاری می کنم که به خاطر حمایت از دولت در مجلس شورای اسلامی ماندند و انشاالله به این استان باز خواهند گشت.


رئیس جمهور، گفت: می دانید که در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام آور 40 درصدی داشتیم و در شرایط رکود عمیق کار دولت یازدهم آغاز شد در برنامه ای که برای مردم در صدا و سیما تشریح کردم قول دادم تا پایان سال 92 تورم را به 35 درصد خواهیم رساند به حول قوه الهی تورم به 34 درصد رسید و کمتر از معیار و شاخص اعلام شده بود و در آغاز امسال اعلام کردم تا پایان سال 93 تا 25 درصد خواهد رسید امروز در محضر شریف اردبیل اعلام می کنم تا پایان سال 93 به زیر 20 ردص خواهد رسید.


دکتر روحانی، افزود: دولت با تمام فراز و نشیب یک ثبات و آرامشی در صحنه اقتصاد و بازار در این کشور به وجود آورد و مردم نسبت به اقتصاد آینده خودشان کاملاً امیدوار شده اند اگر رشد اقتصاد در سال 91 منفی 6.8 درصد بود در پایان سال 92 به 1/1 درصد رسید و در معنای حرکت مثبت را در صحنه اقتصاد می بینیم و قول می دهیم تا در پایان سال 93 رشد مثبت خواهد بود.


این مقام مسئول، یادآور شد: مردم در سال های گذشته از لحاظ اشتغال فشار شدیدی را تجربه کردند و مخصوصا تحصیل کردگان و فارغ التحصیلان بود اما دولت مصمم است تا شرایط شغل جوانان عزیر را فراهم کند و امسال قدم های اولیه برداشته شده که قبل از اینکه به استان اردبیل بیاییم، خواهیم دید که در حرکت توسعه استان و اشتغال به وجود خوهد آمد ما در حرکت های مهم اقتصادی در مسایل مهم اجتماعی قدم های مهمی را در یک سال گذشته برداشته ایم.


وی، خاطر نشان کرد: کسانی که ادعای اسلام می کنند ولی مزدور اسرائیل هستند در سوریه و عراق را می بینید مردم عراق از خانه خود رانده شده اند و می بینی جلادان مردم مظلوم فلسطین و غزه را زیر بمب و آتش گلوه خود قرار داده اند در این شراییط حساس جمع واحده باشیم و به دنیا بگوییم و ایران با ثبات است و آرام به پیش خواهد رفت.


دکتر روحانی، افزود: چشم کمک شان مردم عراق و سوریه چشم کمک به ایران است باید اتحاد خودمان را حفظ کنیم در شرایط به استان آمدم به شما قول داده بودم تا سخنان شما را بشنوم دولت برای حل مشکلت اردبیل قدم بردارم.


رئیس جمهور، یادآور شد: گرچه دلم می خواست در شرایطی که وزیر دانشمند علوم دولت در مجلس شورای اسلامی به عنوان استیضاح برخی از نمایندگان حضور داشته است در کنار وی باشم و با زبان صریح از این دانشمند خدوم حمایت کنم از نمایندگان استان اردبیل سپاسگزاری می کنم که به خاطر حمایت از دولت در مجلس شورای اسلامی ماندند و انشاالله به این استان باز خواهند گشت.


پایان پیام
 

کد خبر 395177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha