ترویج سیره امام رضا باید جزو رئوس کار دستگاه های فرهنگی باشد

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: ترویج سیره و فضائل امام رضا و حضرت معصومه (س) باید جزو رئوس کار دستگاه های فرهنگی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، مهدی احمدی صبح امروز (29 مرداد) در نشست هم اندیشی دستگاه های عضو جشن های دهه کرامت که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: دهه کرامت به یک مرام نامه بین المللی تبدیل شده و نشانه عظمت وجودی اهل بیت است.
 

وی ادامه داد: دهه کرامت، دهه نخست اول ماه ذی القعده است که از ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) پایان می یابد که البته آغاز و پایانی به آن معنا نیست زیرا در طول سال دل مردم ما و شیعیان با انبیا گره خورده و از طفولیت، نوجوانی و جوانی پیوسته در گوش و وجود ما فرورفته است.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به وفا و دلباختگی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) افزود: تمام دل شیعیان ما در اقصا نقاط کشور متوجه این 2 بارگاه ملکوتی است زیرا همه ما دلباخته اهل بیت هستیم و امیدواریم خداوند متعال دل ما شیعیان را هیچگاه جدای از عترت و اهل بیت قرار ندهد.
 

وی عنوان کرد: فرودگاه انبیا در دل ما شیعیان است، به طوری که خداوند متعال می فرماید نه در زمین می گنجد نه در آسمان بلکه در قلب مومن جای می گیرد؛ انبیا، اهل بیت و ائمه در دل ما شیعیان هستند و با هیچ چیزی جدا نمی شود.
 

احمدی با اشاره به اهمیت دهه کرامت تصریح کرد: در خصوص این دهه، ای کاش 2 ماه قبل یک برنامه ریزی مدونی با محوریت مساجد صورت می گرفت ولی این اتفاق رخ نداده که ممکن است دلایل متعددی داشته باشد و باید 2 تا سه ماه قبل به استقبال دهه کرامت برویم.
 

وی افزود: باید به یک اصل اعتقاد یابیم اینکه نباید هرگز گله مندی از اعتبارات مالی داشته باشیم زیرا خود انبیا کمک می کنند و ما در بدترین شرایط متوسل به انبیا می شویم و آنها نیز به ما کمک می کنند.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت مردمی بودن برنامه های دهه کرامت اعلام کرد: در جشن هایی که در دهه کرامت، نیمه شعبان و غیره در کشور ما برگزار می شود، مردم سراز پا نمی شناسند، برپایی ایستگاه های صلواتی، توزیع تغذیه و غیره را دارند و به صورت های مختلف محبت خود را به ائمه و اهل بیت نشان می دهند.
 

وی تأکید کرد: ما باید برنامه محور باشیم و پیشنهاد می کنیم 9 کمیته تشکیل دهیم و در همه شهرستان ها این امر مورد توجه قرار گیرد و یک کمیته، فرهنگی داشته باشیم و در آن ارگان های فرهنگی مورد توجه باشند تا از موازی کاری جلوگیری کرده و تقویت محتوا را داشته باشیم.
 

احمدی اعلام کرد: در بحث دهه کرامت در بخش ها و توابع باید با برنامه محوری و تولید محتوا این موضوع را تبدیل به جریان همراه با معرفت و بینش کنیم، ما وقتی می گوییم چهار انبیا را در قزوین داریم باید در خصوص آنها مطالعه داشته و شأن نزول این اولیای الهی را بدانیم و معرفت، بینش و بصیرت نسبت به انبیا باید به عنوان یک اصل مورد توجه باشد.
 

وی توضیح داد: کمیته تربیت بدنی کمیته دیگری است که باید تشکیل شود زیرا در قالب ورزش، اخلاق وجود دارد و مردم به اثرگذاران تربیت بدنی و پیشکسوتان این حوزه اعتقاد دارند و کمیته روستایی نیز باید تشکیل شود.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به اهمیت تشکیل کمیته بانوان اظهار کرد: دهه کرامت، تحکیم بنیان های آهنین و اراده قاطع بانوان است و باید کمیته بانوان تشکیل شود و تشکیل کمیته های حوزه علمیه و مساجد، بسیج و اصناف نیز نباید فراموش شود.
 

وی خاطر نشان کرد: کمیته مهم دیگری که باید تشکیل شود، اطلاع رسانی است و باید به قدری این کمیته قوی باشد که در غالب یک ثانیه، پیام بلافاصله به شبکه های مختلف مخابره شود و دوستان آن را اجرا کنند.
 

احمدی گفت: باید بدانیم که مردم ما برای اهل بیت (ع) جان می دهند ولی نحوه ورود خیلی مهم است؛ اهل بیت ما صدقه نمی خواهند و این پول خودشان است که ما می دهیم و از آن طرف 2 برابرش را به ما می دهند بنابراین نحوه ورود در این مسئله مهم است.
 

وی افزود: موضوع دیگری که باید در این بخش مورد توجه قرار گیرد، روحانیت است و نباید این قشر را فراموش کرد؛ اگر دستگاهی مانند رسانه ها نباشند جریان تولید نمی شود، دانشگاه های کشور نباید غافل شوند و آموزش و پرورش باید پیش قراول این امر باشد و سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد در دهه کرامت باید یک نکته را همگانی کنند و آن نکته این است که سیره و فضائل امام رضا و حضرت معصومه (س) را باید جزو رئوس کار قرار دهند و این کار نیز گاهی با یک کلیپ، حدیث، یک روایات یا یک بروشور ممکن است اتفاق افتد.
 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطر نشان کرد: ما فکر می کنیم در خصوص انبیا باید به مسائل عزا و عزاداری بپردازیم در صورتی که اینگونه نیست؛ بیان شد که در این ایام برنامه کنسرت تدارک دیده شده است که کنسرت و فضای شادی و نشاط نیز باید پیاده شود زیرا اینگونه خانواده ها و جوانان احساس نمی کنند که در خصوص انبیا فقط بحث عزاداری وجود دارد.
 

وی یادآور شد: همچنین با توجه به تلاقی این دهه با هفته دفاع مقدس، باید این بحث نیز مورد توجه قرار گیرد زیرا به برکت خون شهدا و گذشت جانبازان و ایثارگران است که ما امروز در کشور با امنیت و آرامش نفس می کشیم و کشور ما محل صدور اسلام و تمام ارزش های اصیل اسلامی است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 395251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha