بیش از 400پروژه وطرح در استان سمنان افتتاح وبه بهره برداری می رسد

خبرگزاری شبستان: استاندار سمنان از افتتاح وبهره برداری 405پروژه وطرح با اعتباری بالغ بر921 میلیاردو762 میلیون ریال در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، محمد وکیلی امروز(29 مرداد) در آستانه هفته دولت در نشست با خبرنگاران درمحل استانداری سمنان از افتتاح وبهره برداری 405پروژه وطرح با اعتباری بالغ بر921 میلیاردو762 میلیون ریال در این استان خبرداد وگفت: هفته آرامش وامید شهعار امسال است.


وی ادامه داد: 48 پروژه در شهرستان سمنان،115 پروژه در شاهرود،71 پروژه در دامغان،51 پروژه در گرمسار،35 پروژه در مهدیشهر،40پروژه در میامی،30 پروژه در سرخه و15 پروژه در شهرستان آرادان به بهره برداری می رسد.


وکیلی گفت: از این تعداد 78 پروژه ملی استانی، 79 پروژه استانی، 212 از سایر منابع و 35 پروژه با استفاده از تسهیلات در استان سمنان اجرا شده است.


مقام عالی دولت دراستان سمنان با اشاره به وضعیت صنایع و اشتغال در استان سمنان یادآور شد: در حال حاضر 35 درصد از واحدهای این استان زیر ظرفیت فعالیت دارند.


وی گفت: مشکل برخی از این واحدها نقدینگی، برخی صادرات، مسایل کارگری، برخی مربوط به آب و برق و گاز و برخی مسایل مدیریتی و مربوط به مصرف داخلی دارند.


وکیلی با بیان اینکه 10 تا 15 درصد از واحدهای این استان تعطیل هستند گفت: مهمترین تلاش دولت کمک به مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و راه اندازی این واحدها است.


استاندار سمنان با اشاره به محدودیت اعتبارات بر اولویت بندی جهت تکمیل پروژه های نیمه کاره در استان سمنان تاکید کرد.


وی با اشاره به حجم بسیاربالای پروژه‌های نیمه کاره‌ای که در سفرهای دولت نهم و دهم صورت گرفته بود،گفت: با توجه به اینکه این پرژه‌ها خیلی وسیع بود و دولت پیش‌بینی نمی‌کرد که بتواند ازمحل درآمدهای خود آنها را به سرانجام برساند و بخش وسیعی از این پروژه‌ها به هر دلیلی نیمه کاره باقی مانده بود که باتوجه به محدودیتهای اعتباری، تکمیل این پروژه‌ها به زمان طولانی نیاز داشت، ازیک طرف با آغاز اجرای این پروژه‌ها حقی برای مردم ایجاد شده بود و ازطرف دیگر هم بااعتبارات موجود در کوتاه مدت امکان به نتیجه رسانیدن این پروژه‌ها وجود نداشت و ازاین رو دولت مجبور بود که بابرنامه ریزی و اولویت بندی، پروژه‌هایی راکه ازدرصد پیشرفت بالایی برخوردارند به اجرا درآورد.


وکیلی گفت :براساس آخرین اطلاعاتی که ازدستگاههای اجرایی بیش از 1300 پروژه نیمه کاره بانیاز اعتباری بیش از 5 هزار میلیارد تومان دراستان وجودداشته که تامین چنین اعتباری باتوجه به محدودیتهای اعتباری، درمدت کوتاه امکان پذیر نبوده و بدلیل وجود تورم همراه با رکود، دولت ناگزیر پروژه‌ها رااولویت بندی کرده و ما هم درراستای سیاستهای دولت، پروژه‌ها‌یی را که درصد بالای پیشرفت راداشته و بامبلغ اندکی مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت، بعنوان اولویت اول قراردادیم.


وی پروژه‌های آبرسانی و بهداشت و درمان، مورد نیاز و ضروری مردم است را از دیگر اولویتها در استان برشمرد.


استاندار سمنان حفظ، تداوم و استمرار فعالیت کارخانجات و واحدهای تولیدی در سطح استان را بسیار مهم برشمرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 395396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha