جشنواره استانی تئاتر ایلام سوم شهریور کلید می خورد

خبرگزاری شبستان: مسئول امور هنری و انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، از برگزاری بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر ایلام در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خبر داد.<BR>

حسن اسدی، مسئول امور هنری و انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، صبح امروز(30 مرداد) با اعلام این خبر، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این جشنواره از سوم تا پنجم اردیبهشت سال جاری با حضور گروه های تئاتر راه یافته به مرحله نهایی در مرکز استان برگزار می شود.


وی، افزود: مرحله بازبینی و انتخاب نمایش ها، از 16 تا 19 مرداد از سوی شورای نظارت و صدور پروانه استان همراه با کارشناس اعزامی از مرکز هنرهای نمایشی انجام شد که در این مرحله از مجموع 25 متن نمایشی راه یافته به جشنواره پس از اتمام بازبینی آثار 7 اثر پذیرفته شد.


مسئول امور هنری و انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، تصریح کرد: این نمایش ها، با عنوان های وعده گاه نهنگ ها، مرغ باغ هپروت، این خانه نفروشی است، بر فقرات گاوها، سه روایت از مردن در یک شب مه آلود، خواب شیرین، نهنگ کور و چریکه واران برای شرکت در این جشنواره پذیرفته شده اند.


اسدی، ابراز کرد: این جشنواره با حضور داوران اعزامی از مرکز و یک کارشناس کانون ملی منتقدان ایران برگزار و نمایش برگزیده به جشنواره منطقه ای کشور راه می یابد.


وی، بیان کرد: در این جشنواره گروه های نمایشی از شهرستان های آبدانان، ایلام، دهلران و ایوان با اجرای نمایش های خود در موضوع های مختلف اجتماعی، دفاع مقدس، آیینی و سنتی شرکت دارند.


مسئول امور هنری و انجمن نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، خاطرنشان کرد: گروه های نمایشی شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اجرای عمومی خواهند داشت که علاقه مندان می توانند برای تماشای اجرای این گروه ها به مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد مراجعه کنند.


پایان پیام/

 

کد خبر 395519

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha