بیمه خبرنگاران از لحاظ قانونی بر عهده رسانه مربوطه است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت بیمه خبرنگاران، گفت: بیمه خبرنگاران از لحاظ قانونی بر عهده نشریات و رسانه مربوطه است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به مشگین شهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه سفر به مشگین شهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمه خبرنگاران از لحاظ قانونی بر عهده نشریات است و ما به همه نشریات اعلام کردیم در شرایط فعلی اگر رسانه ای خبرنگار خود را بیمه کند، ما مبلغ پرداختی بیمه را به وی پرداخت می کنیم.


وی، با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران، افزود: وظایف متعددی برای این صندوق در راستای حمایت از این قشر فرهیخته پیش‌بینی شده و این صندوق تاکنون توانسته است بیش از 23 هزار نفر را زیر پوشش بیمه ای خود قرار دهد.


این مسئول کشوری، مشکلات پیش آمده برای این صندوق را یادآور شد و تصریح کرد: متاسفانه این صندوق از سال‌های گذشته با مشکلاتی گریبان گیر شده و نتوانسته افراد جدیدی را به مجموعه خود اضافه کند ولی با تمهیداتی که صورت گرفته مقرر شده است که این صندوق به یک بنگاه اقتصادی سود‌آور یا تعاونی تبدیل ‌شود و بدون کمک های دولت بتواند روی پای خود بایستد و ما در این راستا از شخصیت های بزرگ در بازار سرمایه و تجربه دار استفاده کردیم.


جنتی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستاورد این سفر چه خواهد بود؟، ادامه داد: رئیس جمهور عازم این استان شد تا مشکلات مردم این منطقه را از نزدیک شنیده و بتواند کمک حالی برای وضعیت کنونی این منطقه در تکمیل پروژه های ناتمام و توسعه استان باشد.


عضو کابینه دولت یازدهم، در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری گردشگری، عنوان کرد: امکان وقوع این مهم در آینده وجود دارد و از آنجایی که بنده نیز در شورای عالی مناطق آزاد عضو هستم، در مرحله اول باید در شورای عالی مناطق آزاد بحث و بررسی شود و به هیئت دولت ارائه شود.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام اینکه نگاه دولت رونق اقتصادی مناطق محروم است، بیان داشت: اهم سیاست های دولت از روز اول تشکیل رونق بخشی به اقتصاد کشور است چراکه در سراسر کشور کارخانجات با نصف ظرفیت یا حتی کمتر از نصف مشغول فعالیت هستند.


شبکه فرهنگ در حال تدوین است

جنتی در پایان سخنان خود با اعلام این خبر که شبکه ملی فرهنگ در حال تدوین است، بیان داشت: در این شبکه هر آنچه که از مسائل دینی و فرهنگی وجود دارد، به نمایش درخواهد آمد و علاقمندان می توانند در حوزه های علمی و پژوهشی موارد مورد نیاز خود را جستجو کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 395571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha