استکبار برای نابودی اعتقادات در جوامع اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت داشتن نگاه جامع به مسئله تربیت گفت: استکبار جهانی برای نابودی اعتقادات و فرهنگ درجوامع اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حمیدرضا کفاش، معاون فرهنگی وزیر آموزش و پرورش شب گذشته (30 مرداد) در دوره آموزشی فرماندهان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی سراسر کشور اظهار کرد: شهدا بر خلاف عافیت طلبان که دنیا را بر زندگی جاودانه ترجیح می دهند در دفاع از دین از جان خود و زندگی دنیوی گذشتند.


وی با اشاره به نگاه استاد شهید مرتضی مطهری به مسئله تربیت عنوان کرد: چند بعدی بودن تربیت مسئله ای است که استاد شهید مطهری قبل از انقلاب آن را مطرح کرد و امروز در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آن تاکید شده است.


وی افزود: مشکل امروز ما در بحث تربیت این است که نگاه جامعی به تربیت فرزندان نداریم و آموزش و پرورش نیز باید در شکل دهی رفتارهای مناسب و آگاهی بیشتر در کودکان تلاش کند.


کفاش بسیج و سپاه را به علت ورود در وجوه مختلف تربیتی در عرصه های آموزشی، فرهنگی و اعتقادی موفق دانست و ادامه داد: بسیج دانش آموزی رسالت خطیری در ایجاد نگاهی جامع به تربیت آینده سازان این کشور دارد.


وی با معیار دانستن نگاه جامع امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه تربیتی عنوان کرد: تربیت کودکان باید در جهت رشد تمامی ابعاد شخصیتی و زندگی وی باشد و یک دانش آموز بسیجی در تمام عرصه ها باید نمونه باشد.


معاون فرهنگی پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاثیر حضور بسیج در عرصه تحقق اهداف سند چشم انداز و تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: حضور بسیج در این عرصه نیل به اهداف را تسهیل می کند.


کفاش بیان داشت: استکبار جهانی برای رسیدن به اهداف خود و جهانی سازی حکومت‌ها، ادیان‌ و فرهنگ جوامع مختلف را مورد هجوم خود قرار داده و برای از بین بردن اعتقادات و فرهنگ و همچنین بنیان خانواده و براندازی حجاب در جوامع اسلامی ازهیچ کاری فروگذار نمی کند.


وی خاطرنشان کرد: در این عرصه رسالت اصلی آموزش و پرورش رشد دانش‌آموزان در تمام ابعاد و همچنین افزایش آگاهی این قشر است.


معاون فرهنگی پرورشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وضعیت بودجه سرانه پرورشی فرهنگی عنوان کرد: در مدرسه باید سرانه پرورشی و فرهنگی ویژه باشد و در حالی که در سال گذشته در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ردیف اعتباری برای این بخش در لایحه پیش‌بینی شده بود اما در کمیسیون تلفیق مجلس رد شد اما با این حال تلاش ما بر این است تا این ردیف در بودجه سال آینده لحاظ شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 395684

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha