بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کردستان در تئاتر شهر سنندج

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان از برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی همرمان با دهه اول شهریور جاری در مجموعه تئاتر شهر سنندج خبر داد.

حجت الاسلام رحیم جعفری، دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: بیست و پنجمین جشنوراه تئاتر استانی کردستان با 7 اثر نمایشی از سوی هیئت بازبینی جشنواره به صورت مقایسه ای و بدون ترتیب اولویت در محل سالن های تماشا و تالار فروردین مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جشنواره های استانی تئاتر از نظر کیفیت و سطح فنی و هنری جزو جشنواره های مادر در سطح کشور مطرح است، اظهار داشت: آثار راه یافته به بخش مسابقه از شهرستان های سنندج چهار اثر، سقز، قروه و بیجار هر کدام یک اثر انتخاب شده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: آثار راه یافته به بخش مسابقه شامل «هرگز کسی اینگونه فجیع» کاری از افشین خدری از سنندج، «اپراتور از نوع چهارم» کاری از جمیل مراد ویسی از بیجار، «شقایق های آبی» کاری از حسن ترقی از سنندج، «کفشهایم را قدم بزن» کاری از عبید رستمی از سنندج، «خاطرات تمام نمی شود» کاری از حمید کردستانی از سنندج ، «فراموش شدگان» کاری از یونس صحرا رودی از قروه و «برای آخرین بار » کاری از نازیلا امینی از سقز می باشد.
این مقام مسئول اذعان کرد: نمایش‌هایی با تکیه بر مضامین دینی و تکیه بر نوآوری و خلاقیت، تأکید بر فرهنگ و تاریخ ایران اسلامی و پاسدار ارزش‌های اسلامی، پرداختن به موضوعات اجتماعی و ملی، احیا‌ کردن نمایش‌های آئینی ـ سنتی برگزار می شود.
جعفری، پاسداشت و گسترش فرهنگ اسلامی و بومی و هنر ماندگار اسلامی برای انتخاب آثار فاخر و بدیع هنرمندان و شکوفایی استعدادهای جوان را از اهداف برگزاری بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی برشمرد.
دبیر بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی کردستان با بیان اینکه آثار برگزیده جشنواره های استانی در مرحله نهایی به جشنواره تئاتر فجر راه می یابند، تاکید کرد: گروه‌های نمایشی نبایستی قبلاً‌ با همان نمایش در هیچ یک از جشنواره‌های استانی، منطقه‌ای و سراسری شرکت کرده باشند.
وی از برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور هنرمندان، منتقدان و داوران پس از اجرای هر نمایش خبر داد و بیان کرد: این جلسات نقد و بررسی در راستای با کیفیت‌تر برگزار شدن بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استان و ارتقاء سطح هنر تئاتر و تبادل افکار و اندیشه هنرمندان برگزار می شود.
جعفری با بیان اینکه این جشنواره از 8 تا 10 شهریور برگزار می شود، خاطر نشان کرد: هیئت بازبین این دوره از جشنواره تئاتر استانی را آقایان محمد زارع زاده، جلال نصیری و سیدپیمان ادب آموز تشکیل می دهند.
پایان پیام/

 

کد خبر 395794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha