افتتاح526 پروژه در هفته دولت/ گزینش من و توئی در آتش سوزی پارک ملی گلستان

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان اعلام کرد: همزمان با هفته دولت، 526 پروژه عمرانی با هزینه 367 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود که 404 پروژه آن خاص عمرانی و یکصد و 22 پروژه دیگر آن در راستای اشتغالزایی استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن صادقلو، استاندار گلستان، امروز (2 شهریور) به مناسبت آغاز هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت: شما خبرنگاران صدای راستین تمام زحمات و خدمات هستید و امیدواریم در قاعده کار خودتان که خبر رسانی و احیای حق و واقعیت است توفیق داشته باشید.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، افزود: همان گونه که این دو بال بزرگ خدمت و شاگردان امام حیاتشان سعید بود، مماتشان نیز سعید شد و این سعادت خاصه برای مردم ایران یادآور مسائل بزرگ است.
 
جوهره اساسی در حکومت خدمت است
 
صادقلو با بیان اینکه جوهره اساسی در حکومت خدمت است، تصریح کرد: اگر خدمت نباشد حکومت ماهیتی ندارد و اگر لحظه  لحظه های مدیریت زمان در عرصه خدمت نباشد، سال ها، ماه ها و دقایق مدیریت نمایان نمی شود و به حاکمیت و حکومت از نوع اسلامی نمی شویم.
 
استاندار گلستان یادآوری شهیدان رجایی و باهنر را احیای ارزش ها، توانست و اراده های انجام دانست و گفت: دشمن منافق با مشاهده توانمندی شهیدان رجایی و باهنر و مدلسازی آن بزرگواران در اشل یک حکومت، اقدام به چنین کاری زد.
 
وی با اشاره به برنامه های هفته دولت استان، اظهارداشت: همزمان با هفته دولت، 526 پروژه عمرانی با هزینه 367 میلیارد تومان در استان افتتاح می شود که 404 پروژه آن خاص عمرانی و یکصد و 22 پروژه دیگر آن در راستای اشتغالزایی استان است.
 
ایجاد 1804 شغل در هفته دولت
 
صادقلو خاطرنشان کرد: از یکصد و 22 پروژه اشتغالزای استان، یک هزار و 804 شغل در سطح استان ایجاد شده است.
 
وی با اشاره به مهمترین پروژه های افتتاحی در هفته دولت، گفت: افتتاح پارک علم و فناور ی برای ایجاد شرکت های دانش بنیان، کارخانه تهیه و توزیع وسایل یکبار مصرف بیمارستان و کارخانه لوله سازی از مهمترین و جمله پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدیریت جهادی را یک اصل در مدیریت جامعه مطرح کرده است، ابراز داشت: باید بتوانیم با اصل مدیریت جهادی و عزم ملی، همچنان در حماسه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رخ نمایی کنیم.
 
استاندار گلستان ادامه داد: دولت تدبیر و امید در این شرایط سخت و با 45 درصد تورم میراث به ارث رسیده  با برخی از قصه های پر غصه همچنان در آسیب است و تلاش دارد تا بتواند در راستای تدبیر اساسی امید بخش باشند.
 
رئیس جمهور پائیز به گلستان سفر می کند
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سفر رئیس جمهور به استان، افزود: سفر رئیس جمهور به استان انتهای مهر یا اوایل آبان سال جاری انجام می شود.
 
صادقلو اضافه کرد: با سفر رئیس جمهور تدبیر و امید به استان خط آهن و کریدور گرگان- اینچه برون- ترکمنستان افتتاح می شود.
 
وی یادآور شد: عملیات این راه آهن به شدت در حال اجراست و رئیس جمهور و معاون اول ایشان حساسیت ویزه ای نسبت به این مسئله دارند.
 
صادقلو در خصوص راه آهن گرگان- بجنورد- مشهد، گفت: ردیف بودجه ای این پروژه قرار داده شده است و فاینانس آن مشخص شده و امیدواریم در آینده نزدیک حداقل در سه محور شاهد کلنگ زنی و تجهیز کارگاه و سایر مسائل باشیم.
 
شکل گیری گزینش من و توئی در آتش سوزی پارک ملی گلستان
 
استاندار گلستان با اشاره به آتش سوزی پارک ملی گلستان، اظهارداشت: متاسفانه در این حادثه یک گزینش من و توئی شکل گرفته است و عنوان شد آتش را با یک بطری آب و علف خاموش می کنیم در صورتی که این اقدام، یک اقدام دشمنانه بود و منتشر شد.
 
وی تصریح کرد: در 8 آتش سوزی صورت گرفته در پارک ملی گلستان عمد هم وجود داشته و می خواستند با این اقدام نظام را زیر سوال ببرند.
 
صادقلو با اشاره به آتش سوزی مشابه در سال 89، گفت: آتش سوزی سال 89 نیز این شرایط را نداشت و خدا آن را خاموش کرد.
 
وی از تهیه سند جامع اطفا حریق خبر داد و عنوان کرد: همه مشکلات مربوط به مسافر نیست و وجود جنگل های استپی و علفی است که امیدواریم این نوع مسائل دیگر تکرار نشود.
 
استاندار گلستان در خصوص جایگاه صنعت گردشگری استان، گفت: فردای توسعه استان باید به محور گردشگری پیش برود و با پتانسیل موجود در استان باید با حساسیت ویژه به این مسئله نگاه کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: اخیرا سرمایه گذار خارجی وارد استان شده و سعی داریم بحث استان عبوری را تبدیل به استان مقصد کنیم.
 
صادقلو، ایجاد امکانات برای ورزش های اسلامی بانوان در مسیر آشوراده، حضور سرمایه گذار ترک با سرمایه 200 میلیون دلار، مشخص شدن شرکت سرمایه گذاری در آشوراده و ساماندهی کبودوال را از اقدامات برای ایجاد و توسعه صنعت گردشگری در استان برشمرد.
 
اشتغال ict یکی از 30 عنوان پروژه مهم گلستان
 
وی با اشاره به 30 عنوان پروژه مهم استان، اشتغال ict را یکی از این شغل ها بیان کرد و افزود: امسال دولت موکلف است 30 هزار شغل در راستای ict ایجاد کند که در استان گلستان 5 هزار نفر ثبت نام کردند.
 
استاندار گلستان یادآور شد: با راستی آزمایی صورت گرفته، سه هزار و 300 نفر از ثبت نام کنندگان مشمول شرایط اشتغال ict شدند که دوره های آموزشی نان در 8 منطقه استان برگزار شد.
 
وی از پایان مطالعات اولیه 300 هزار هکتار زمین های شور استان خبر داد و گفت: زهکشی این اراضی در حال انجام است و با سفر رئیس جمهور موافقت آن دریافت خواهد شد.
 
صادقلو با بیان اینکه در افق 10 سال آینده به 7 میلیارد متر مکعب آب نیاز داریم و باید این فاصله را پر کنیم و از ظرفیت فاضلاب استفاده کنیم.
 
وی در خصوص حوزه فرهنگ و اقتصاد استان، گفت: شاکله خودم فرهنگی است تا اقتصادی و اقتصاد با فرهنگسازی می تواند جلو برود.
 
پایان پیام/
کد خبر 396169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha