برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی اعلام شد

خبرگزاری شبستان: هیئت داوران با صدور بیانیه ای برگزیدگان مرحله نهایی نهمین جشنواره مدیحه سرایی، چاووشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی در بخش مداحی، مقالات پژوهشی و چاووشی خوانی را اعلام کردند.

سعید نوریان، دبیر اجرایی جشنواره، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار کرد: هیئت داوران نهمین مرحله جشنواره مدیحه سرایی، چاووشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی، از بین 75 اثر ارسالی بخش مداحی، 34 مقاله در بخش مقالات پژوهشی و از بین 40 اثر چاووشی خوانی منتخبین این بخش ها را اتنخاب و معرفی کردند.

نوریان، با اشاره به اینکه از بین 75 اثر ارسالی از سراسر کشور شش مداح به عنوان برگزیدگان نهایی مراسم اختتامیه انتخاب شده اند، تصریح کرد: هیئت داوران جشنواره از آثار صوتی و تصویری ارسالی به دبیرخانه؛ محمد حسین چاوشی زاده (از قم)، علی داداش زاده ، مهران نوروزی و محمد صادق درآبادی(از اردبیل)، مصطفی راغب ( از یزد) و یاسر اسماعیلی (از استان مرکزی) به عنوان برگزیده نهایی این دوره از جشنواره رضوی استان اردبیل انتخاب کردند.

وی، با بیان این مطلب که مقالات ارسالی به دبیرخانه از سوی محققان و پژوهشگران سراسر کشور 34 مقاله  بوده است، خاطر نشان کرد: هیئت داوران 10 مقاله را در مرحله دوم انتخاب که پس از بررسی دقیق این آثار، سه مقاله به نام های اعظم خوش صورت موفق از استان قم، رضا اسمعیل زاده از تهران و عسگر آرمون از اردبیل به عنوان منتخبین نهایی بخش مقالات پژوهشی آثار انتخاب و برای تجلیل در مراسم اختتامیه معرفی کردند.

دبیر اجرایی جشنواره، با اعلام اینکه آثار انتخاب شده در بخش مقالات به عنوان مجموعه مقالات برتر این جشنواره در قالب کتاب  چاپ و در اختیار محققان و علاقمندان به فرهنگ منور رضوی قرار خواهد گرفت، یادآور شد: هیئت داوران  جشنواره، از بین 40 اثر ارسال  شده شش اثر را با عنوان برگزیدگان نهایی مراسم اختتامیه انتخاب کردند. به دبیرخانه جشنواره، گروه سادات بنی فاطمه از استان مرکزی، محمد خسرو پرویزی از گیلان، محمد حسن باغبانی از مازندران، علی محرابیان از اردبیل، احمد راهی مالکی از خوزستان و همت قاسمی از مازندران به عنوان برگزیدگان بخش چاوشی خوانی انتخاب و معرفی شدند.

گفتنی است، نهمین دوره جشنواره مدیحه سرایی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی بصورت غیر حضوری برگزار و هیئت داوران  جشنواره از روی آثار ارسالی (صوتی و تصویری) منتخبین جشنواره را معرفی کرده اند و مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره روز 10 شهریورماه 93 همزمان دهه کرامت در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

 پایان پیام/

کد خبر 396275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha