خوشبخت ترین خانواده های ایرانی؛متدین ترین خانواده ها هستند

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت گفت: تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشگاه علامه طباطبایی نشان می دهد که خوشبخت ترین خانواده های ایرانی، متدین ترین آنها اعم از پولدار و فقیر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد خراسان جنوبی، حجت الاسلام سیدمحمد باقر عبادی در مراسم افتتاحیه پنجمین هفته از سي و دومين دوره اردوهاي خانوادگي رهپويان ولايت و در جمع مادران و دختران تحت حمايت کمیته امداد خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از چیزهایی که بشریت درصدد دستیابی به آن است، خوشبختی است.

 

وی گفت: با ریشه یابی علل درونی و بیرونی نارضایتی افراد از زندگی، درمی یابیم که چون بشر امروزی بیشتر به سمت و سوی علل بیرونی خوشبختی نظیر امکانات و رفاه مادی حرکت کرده، شیوع ناراحتی های عصبی و... رشد فزاینده ای داشته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: روانشاسان امروزه به این نتیجه رسیده اند که مقایسه خود با دیگران در مقوله خوشبختی، انسان را به ورطه ی بیچارگی می کشاند و برای برون رفت از این رخداد، انسان می تواند با قیاس خود در معنویات در مواجهه با دیگران، افزایش خوشبختی و رضایت از زندگی را در خود و خانواده اش تضمین کند.

 

وی در ادامه با استناد به حدیثی از حضرت امام صادق(ع) که می فرمایند: کسی که دنیا را رها و به آخرت بفروشد، از ما نیست"، اظهار داشت: انسان نباید نسبت به زندگی دنیا بی تفاوت باشد، اما می بایست رضای خداوند را در اولویت قرار دهد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در خانه ملت خاطر نشان کرد: تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشگاه علامه طباطبایی در باب اینکه "خوشبخت ترین خانواده های ایرانی چه کسانی هستند؟" نشان می دهد که خوشبخت ترین خانواده های ایرانی، متدین ترین خانواده های ایرانی اعم از پولدار و فقیر هستند.

 

مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان جنوبي نیز در اين مراسم گفت: اردوهاي خانوادگي رهپويان ولايت با شعار، محبت، ديانت، شادابي، نوآوري و كارآفريني با حضور مادران و دختران روستائي تحت حمايت و به مدت پنج روز برگزار مي شود.

 

سيدجواد رضوي افزود: اردوهاي خانوادگي مادران و دختران تحت حمايت براي دومين سال متوالي در استان برگزار مي شود و اين افراد از برنامه هاي فرهنگي، تفريحي، آموزشي و ... بهره مند مي شوند.

 

وي يادآور شد: در تابستان امسال 1400 نفر از مادران و دختران تحت حمايت استان خراسان جنوبي به استانهاي ديگر اعزام و 3800 دانش آموز نيز از برنامه هاي مختلف كانونهاي فرهنگي و تربيتي اين نهاد در سطح استان استفاده مي کنند.

 

مديركل كميته امداد استان خاطرنشان كرد: بعد از تعطيلات تابستاني به همت خيرين، در قالب حج فقرا یکهزار و 160 مددجوي تحت حمايت اين نهاد در سطح استان به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 396291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha