جشنواره تئاتر استانی، بسترساز بروز استعدادهای درخشان است

خبرگزاری شبستان: مسئول امور هنری اداره کل ارشاد ایلام، گفت: جشنواره های تئاتر استانی بسترساز بروز و ظهور استعدادهای درخشان در این عرصه هنری و معرفی آنان به جامعه است.

حسن اسدی، مسئول امور هنری اداره کل ارشاد ایلام، صبح امروز(3 شهریور) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: برگزاری جشنواره های تئاتر استانی نقش مهمی در شناسایی استعدادهای این عرصه در استان دارد.

 

وی، با بیان اینکه استان ایلام دارای ظرفیت ها و پتانسل های خوبی در زمینه تئاتر، بازیگری، نویسندگی و کارگردانی است، ابراز کرد: با تلاش و کوشش هنرمندان فعال این عرصه و حمایت مسئولان فضای لازم برای هنرنمایی این عزیزان فراهم خواهد شد.

 

مسئول امور هنری اداره کل ارشاد ایلام، در ادامه افزود: بیست و هشتمین جشنواره نمایش ایلام، امروز دوشنبه با رقابت گروه های نمایشی در مجتمع فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام کلید خورد.

 

اسدی، با بیان اینکه پس از بازبینی و انتخاب نمایش ها از سوی شورای نظارت،7 گروه نمایش به این جشنواره راه یافتند، تصریح کرد: در این جشنواره هنرمندان شهرستان های آبدانان، ایلام، دهلران و ایوان در قالب نمایش ها به ایفای نقش خواهند پرداخت.

 

وی، گفت: علاقه مندان برای تماشای این نمایش ها، می  توانند در ساعت های 9 تا 10 و همچنین 11 و 30 تا 12 و 30 در نوبت صبح و بعدازظهر نیز در ساعت های 15 و 30  تا 16 و30 و 18 تا 19 به سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام مراجعه کنند.

 

اسدی، افزود: نمایش های این جشنواره را وعده گاه نهنگ ها، مرغ باغ هپروت، این خانه نفروشی است، بر فقرات گاوها، سه روایت از مردن در یک شب مه آلود، خواب شیرین، نهنگ کورو چریکه واران با موضوع های مختلف اجتماعی، دفاع مقدس، آیینی و سنتی  در این سه روز اجرای عمومی خواهند داشت.

 

مسئول امور هنری اداره کل ارشاد ایلام، پوشش، ساماندهی و ایجاد تشکل های نمایش، تاکید بر اجرای عمومی و استمرار اجرا در سرسراهای نمایش استان ، ارتقا و اعتلای کیفیت آثار و تولیدات نمایشی با بهره گیری و حفظ هویت بومی انجمن هنرهای نمایشی ایران شعبه ایلام را از اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 396451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha