توسعه و ترویج سیره علمی و عملی امام رضا(ع) در جامعه لازم است

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره گفت: گفتار، کردار، رفتار، بینش و منش و در مجموع سیره ائمه معصومین برای جامعه بشری به عنوان آموزه به شمار می آید.

حجت الاسلام قسمتعملی صمدی، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: گفتار، کردار، رفتار، بینش و منش و در مجموع سیره ائمه معصومین(علیه السلام) برای جامعه بشری به عنوان آموزه به شمار می آید و به دلیل گذشت زمان و نبود وجود ایشان در میان مردم لازم است تا شیوه و سبک زندگی آنان در جامعه معرفی شود.


این مقام مسئول اظهار کرد: لازم است تا گرد و غبار زمانه یعنی تحریف ها و جهل ها را از چهره اندیشه و سیره ائمه برطرف گردد و بدرستی آموزه های آنان در دسترس افراد جامعه قرار گیرد.


وی ادامه داد: برنامه ریزی صحیح و اجرای برنامه های فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی و رسانه ای به صورت جشنواره و همایش می تواند راهکار مناسبی در این راستا باشد.


حجت الاسلام صمدی خاطرنشان کرد: بدون شک برگزاری جشنواره ها و همایش ها از جلوه های زندگی پیشوایان دینی و مذهبی همچون امام رضا(علیه السلام) با توجه به گستره تلاش های انجام شده در این راستا می تواند اثرگذاری بسزایی در زندگی و اندیشه مخاطبان برجای گذارد.


به گفته این مقام مسئول جشنواره رضوی فرصت مناسبی برای اندیشمندان و پژوهشگران برای ارائه آثار فاخر خود است.


رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره به جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: این جشنواره که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه کرامت برگزار می شود، این فرصت را در زمینه ترویج فرهنگ، سیره و معارف اسلامی فراهم کرده است.


این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکمه هر قوم و ملتی برابر آیین و فرهنگ خود در زندگی سبک و شیوه های مخصوص خود را دارد، ادامه داد: مردم ایران نیز از این قائده جدا نیستند و دارای تمدن و آیین الهی و اسلامی هستند.


به گقته حجت الاسلام صمدی ممکن است بر اثر گذشت زمان و حوادثی همچون جنگ ها این آیین ها تغییرکنند، از اینرو لازم است تا صاحبان اندیشه نسبت به تغییرات بی تفاوت نباشند و از فرهنگ اصیل خود دفاع کنند.


این مقام مسئول در پایان ادامه داد: برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند در راستای دفاع از فرهنگ اصیل و معرفی سبک زندگی اسلامی و انسانی ایران اسلامی موثر باشد.


پایان پیام/
 

کد خبر 396594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha