دهه کرامت، دهه تبیین ارزش های رضوی

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: دهه کرامت، دهه تبیین ارزش های والای رضوی در آئین رفتارهای فرهنگی اجتماعی  جامعه  اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، خدابخش مرادی، معاون سیاسی امنیتی استاندار  چهارمحال و بختیاری عصر امروز "4 شهریور" در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان که در استانداری برگزار شد از برگزاری برنامه های متنوع ویژه دهه کرامت در استان خبر داد.

 

وی دهه کرامت را یکی از شیرین ترین مناسبت های مذهبی خواند و افزود: باید با استفاده از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی تبلیغی استان برنامه های شادی آفرین و متنوعی در این دهه برگزار کنیم.

 

مرادی تبیین سیره امام رضا(ع) را اساس برنامه های این دهه دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم با استفاده از جاذبه های هنری برنامه های اثرگذار و پرشوری در استان اجرا کنیم.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور خادمین علی بن موسی الرضا(ع) در استان، گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم استقبال از این عزیزان دستگاه های فرهنگی تبلیغی استان باید امکانات لازم را برای حضور باشکوه مردم فراهم کنند.

 

به گفته وی اجرای ویژه برنامه و جشن تجلیل از دختران، برگزاری جشن در امامزاده ها و حسینیه ها و تکایا و شهرهای مختلف  استان، برگزاری مسابقات ورزشی و... سایر برنامه های پیش بینی شده دهه کرامت در استان می باشند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در ان جلسه با تشکر از حضور باشکوه همه اعضاء گفت: باید در برگزاری و اجرای برنامه ها از قشر جوان بهره بیشتری ببریم.

 

جواد کارگران لزوم توجه عمومی به آمیزه های منیع رضوی را از اهداف برگزاری برنامه های دهه کرامت در استان عنوان کرد و افزود: می بایست از فضای معنوی ایجاد شده برای تمسک عملی به سیره آن حضرت استفاده نماییم.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری در این نشت، میزبانی از خدام رضوی را مایه افتخار استان خواند و خاطرنشان کرد: برای آشنایی عموم گروه های اجتماعی در استان با سیره آن حضرت برنامه های متنوعی در دست اجراست.

 

حجت الاسلام و المسلمین مراد یوسفی گفت: جشن های دهه کرامت به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر استان برگزار می شود به نحوی که فضای استان سرشار از عطر معنوی کریمه اهل بیت(س) و حضرت ثامن الحجج(ع) شود.

 

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان از برپایی چادرهای مختلف فرهنگی،  پزشکی و صلواتی  در مسیر استقبال از خدام رضوی خبرداد و گفت: مسابقه فرهنگی«دلنوشته هایی به امام رضا(ع)» به همت این جمعیت برگزار می شود.

 

محمد رضا عرب همچنین آمادگی این جمعیت برای فضاسازی مسیر استقبال را اعلام کرد.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری در این جلسه گرامیداشت دهه کرامت را گرامیداشت ارزش های انسانی و معنوی در جامعه خواند و گفت: هشت ویژه برنامه در  هشت کانون منتخب استان به مناسبت این دهه برگزار می شود.

 

پرویز شاهوردی گفت: اعزام یک گروه از دانش آموزان به حرم امام رضا(ع)، برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با عنوان «امام مهربانی»، و ویژه برنامه تجلیل از خادمان قسمت کبوترانه حرم رضوی از برنامه های پیش بینی شده این کانون می باشد.

 

در پایان این جلسه سایر اعضای شورا به ارائه نقطه نظرات و برنامه های در حال اجراء و پیش بینی شده خود پرداختند.

 

پایان پیام/

کد خبر 396899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha