اقدامات پلورالیزم دینی از مهمترین اهداف عرفان های کاذب است

یکی ازمحققان و پژوهشگران حوزه دین، اقدامات پلورالیزم دینی یا تکه تکه کردن دین را از مهمترین اهداف عرفان های کاذب دانست و گفت: برای جلوگیری از گرفتاری در دام آن ها باید به اصول کلی این فرقه ها نظر داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان اردبیل، محمد حبیبی محقق و پژوهشگر حوزه دین، صبح امروز(29اردیبهشت) در یازدهمین نشست مهدویت با موضوع «عرفان های کاذب» در مشکین شهر گفت: انسان ذاتا حق جو و بالفطره نیاز به پرستش دارد و نیاز دارد تا با یک موجود ماوراءالطبیعه ارتباط برقرار کند، برخلاف سایر امیال انسانی که میل به قوی تر شدن و قدرت طلبی دارد در این میل دوست دارد زیر دست باشد لذا این مسئله مد نظر یهودی ها بوده و از آن به نحو احسن استفاده کردند.

 

وی افزود: آن ها پس از اینکه اختلافات موجود بین اسباط 12گانه را پشت سرگذاشتند، متحد و با تفرقه افکنی بین پیروان ادیان دیگر سعی در پیشبرد اهداف خود دارند، یکی از مهم ترین این اقدامات پلورالیزم دینی یا تکه تکه کردن دین است که در قالب پدیدار شده فرقه های مختلف خود را نشان می دهد برای مثال اسلام ابتدا دو شقه شد و سپس هرکدام از مذاهب شیعه و سنی نیز به شقوق مختلف تجزیه و اختلاف پیدا کردند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزه دین تصریح کرد: در ایران تابه حال بیش از 100فرقه وجود دارد که این تعداد ماه به ماه بیشتر می شد و در واقع مابا هجوم فرقه ها مواجه هستیم اما در شناخت این فرقه ها برای جلوگیری از گرفتاری در دام آن ها باید به اصول کلی این فرقه ها نظر داشت که علی رغم تعدد این فرقه ها اصول مشترکی دارند.

 

حبیبی اصول مشترک و کلی فرقه ها را اعتقاد به تناسخ و نداشتن سلبیات در این فرقه ها عنوان کرد و گفت: اعتقاد به تناسخ، حلول روح شخص مرده در جسم موجود دیگر که ممکن است انسان، حیوان یا شیء باشد و در همه فرقه ها این اصل وجود دارد این اصل از انکار خدا و معاد سرچشمه می گیرد اکنون سریال های شبکه فارسی و ان در حال جا انداختن این اصل در بین خانواده های ایرانی است.

 

وی اضافه کرد: هیچ سلبیاتی در این فرقه ها وجود ندارد، احکام سلبی که ما در اسلام شاهدیم در این فرقه ها وجود ندارد و همه چیز از نظر این ها خوب است با این حربه تمام ادیان را رد می کنند.

در پایان حبیبی به دلایل مدعیان دروغین و علل گرایش اشاره کرد و گفت: عده ای از مدعیان دروغین دچار بیماری روانی هستند، عده ای از سوی دشمن صهیونیستی و غرب حمایت مالی می شوند، برخی از همان ابتدا کمک مالی دریافت می کنند، برخی دیگر بعدها شناسائی و پشتیبانی مالی دریافت می کنند مانند کاظمینی بروجردی، در برخی موارد مقصد خود مردم و جهل آن ها است که بی خود برای فردی کرامات و مقامات معنوی قایل شده باعث ایجاد غرور در فرد شده ودر دام می افتند.

 

این نشست درسالن همایش اداره تبلیغات مشگین برگزار شد.
پایان پیام/
 

 

کد خبر 39698

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha