برنامه های دهه کرامت بايد بتواند فرهنگ اهل بيت(ع) را ترويج دهد

خبرگزاری شبستان: آيت‌الله حسيني‌بوشهري گفت:برنامه های دهه کرامت بايد به گونه‌اي باشد كه بتواند جاذبه ايجاد كرده و فرهنگ اهل بيت(ع) را ترويج دهد.

به گزارش خبرگزاري شبستان از قم، آيت‌الله حسيني‌بوشهري امروز (5 شهريور(در ديدار با اعضاي شوراي هماهنگي بزرگداشت دهه كرامت گفت: حجت‌الاسلام سليماني در اين مسير ايستادگي كردند و با عزم و اراده جدي پاي كار ايستاده‌اند و سال به سال كارهاي آنها با رونق بيشتري همراه بوده است، قدرداني مي‌كنم.
 

وي گفت: اينكه پيامبر(ص) روي قرآن و عترت تاكيد دارند به دليل اين است كه نقشه راه به ما ارائه دهند و بايد افرادي باشند كه اين نقشه راه را بپذیرند.
 

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور گفت: دنياي امروز تمام ايست‌هايي كه مي‌توانسته عبور كند، عبور كرده و ائدولوژي‌هاي امروزي نتوانستند به ذايده‌هاي بشر پاسخ دهند و به اين نتايج رسيده‌اند كه وعده‌هايي كه پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) ارائه كردند صحيح است.
 

آيت‌الله حسيني‌بوشهري تصريح كرد: اين كار شما و جلسه امروز ما يك جلسه عبادي است و هر كاري كه در راستاي خداوند برداريم، قطعا نتيجه خواهد داد.
 

وي بيان داشت: امروز كه مشاهده مي‌كنيم هجمه‌ها اينگونه است و شيعيان را قتل و عام مي‌كنند به دليل درماندگي آنهاست و نمي‌دانند كه افكار شيعيان را نمي‌توان با قتل عام از بين ببرند.
 

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور تصريح كرد: مگر در زمان پادشان ستمگر قديم شيعيان را قتل عام نكردند، چه اقدامي صورت گرفت؟ جز اينكه كلام شيعه قوي‌تر شد.


آيت‌الله حسيني‌بوشهري با اشاره به فعاليت حكومت جمهوري اسلامي در ايران گفت: بايد از فرصت طلايي كه داريم استفاده كنيم و همواره بكوشيم تا مباحث مربوط به اهل بيت(ع) را تبيين كنيم.

 

وي با اشاره به روايتي گفت: امام صادق(ع) شيعه را به سه گروه تقسيم مي‌كنند، كساني هستند كه خودشان را آراسته مي‌كنند در پرتو وجود ما و اعتبارشان را از ما كسب مي‌كنند، گروه دوم كساني هستند كه رزق و روزي آنها از ما هست ولي گروه سوم كساني هستند از ما هستند و پايان راه آنها نيز به ما ختم مي‌شود.
 

آيت‌الله حسيني‌بوشهري عنوان داشت: دو نوع كار در اقدامات شما است، يك نوع كار كارهاي ظاهري است كه لازم هم است اما آنچه مهم است اين بوده كه كار تاثيرگذار و پر جاذبه داشته باشيد.

 

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور عنوان داشت: بايد الگوهاي درست به جامعه معرفي كنيم و دهه كرامت بسيار فرصت مناسبي است كه اين الگوها را ترويج دهيم.
 

وي با اشاره به برخي مهدكودك‌ها گفت: متاسفانه برخي مهدهاي ما فضاي رقص دارند و چه چيزي به كودك ما ياد مي‌دهند؟ بايد از اين فرصت دهه كرامت استفاده كرده و مهدهاي اسلامي راه‌اندازي كنيم.

 

آيت‌الله حسيني‌بوشهري گفت: بايد از سوي ديگر با آموزش و پرورش واردمذاكره شده تا در كتاب‌هاي درسي فرهنگ اهل بيت(ع) ترويج شود.

 

مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور با اشاره به سبك زندگي اسلامي گفت: اين موضوع امروز سخن روز ماست و هر چه در اين زمينه سرمايه گذاري كنيم، ارزشمند است و بايد روز به روز در اين زمينه تلاش جدي صورت گيرد.
 

وي با اشاره به برگزاري نمايشگاه‌ها گفت: اگر قرار است در اين دهه نمايشگاه برگزار شود، بايد به گونه‌اي باشد كه بتواند جاذبه ايجاد كرده و فرهنگ اهل بيت(ع) را ترويج دهد.


پايان پيام/

کد خبر 397011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha