هدف امروز جبهه استکبار، از بین بردن مقام مادری است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان البرز در نخستین روز از دهه کرامت و در روز میلاد حضرت معصومه(س) در همایش "دختر محجبه، نور چشم جامعه" اظهار کرد: مقام مادری قله رفیع خضوع و خشوع است، و استکبار امروز این مقام را مورد هجمه قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز صبح امروز(7شهریور) با حضور در همایش "دختر محجبه، نور چشم جامعه" اظهار کرد: واژه "کریم" و "کرامت" لفظی است، که معادل ترجمان فارسی ندارد، یعنی اگر بخواهیم کلمه را ترجمه کنیم بخشی از آن معادل دارد، هم چون مرتضی، مصطفی و یا حسن، اما واژه "کریم" معادل مجموعه از صفات عالیه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به ذکر این واژه در کلام الله قرآن گفت: خداوند در قرآن خود را رب کریم می نامد، و رزق کریم، عبادالمکرمون، ملائکه کریم این موارد متعدد در قرآن این کتاب آسمانی بسیار است، که وسعت معنای این واژه را به انسان متذکر می شود.

 

امام جمعه کرج، با تاکید بر تامل بر این واژه در کلام الله مجید تصریح کرد: خداوند متعال همه انسان ها را کریم می داند، یعنی ما تکوینا کریم خلق شده ایم، اما انسان با سوء اختیار خودش با توجه و یا بی توجه از مسیر اصلی خود منحرف می شود و تاج بندگی خدا را از سر خود بر میدارد و تاج بندگی شطان را می گذارد.

 

وی با بیان این مطلب که بعضی انسان ها را موعظه اشان می کنند ولی گوش نمی دهند، و از سنگ بدتر می شوند، توضیح داد: سنگ از خوف و بزرگی خدا از دل خود چشمه جویان جاری می کند، اما هستند انسان هایی که قلب خود را نگهبان نبودند و شیطان را وارد کردند.

 

آیت الله همدانی افزود: امروز روز میلاد مکرمه حضرت معصومه(ص) و روز اول دهه کرامت است، این امامزاده واجب التعظیم، یکی از معدود امامزادگانی است، که از حیث بزرگی و عظمت صاحب زیارت نامه مخصوص است.

 

وی با ذکر مقام حضرت معصومه(س) به عنوان الگوی دختران جامعه امروز اظهار کرد: حضرت معصومه(ع) یکی از بارزترین و شایسته ترین الگوها برای زنان و دختران ما است.

 

امام جمعه کرج، مقام انبیاء الهی را، مقام ولایت و مقام مصطفی را شامل حال زنان نیز دانست  و بیان کرد: زنان والا مقامی مانند حضرت مریم(س)، حضرت زهرا(س) و ... حضرت معصومه کبری(س) با بزرگی ها و عظمت انسانی خود شایسته مقام ولایت و مصطفی هستند.

 

وی ادامه داد: امروز بزرگترین حربه استکبار این است، که مقام مادری، که اوج قله خضوع، خشوع و تواضع است از جامعه ما بستاند.

 

آیت الله همدانی خاطرنشان کرد: باید بصیر بود، به اسم حمایت از زن و بانوان افکار مختلف وارد نشود، آنانی که به اسم تساوی حقوق زن و مرد به دنبال تصرف این وظیف الهی هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 397406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha