شیراز، میزبان همایش ملی شعر "ملکوت هشتم"

خبرگزاری شبستان: همایش ملی شعر "ملکوت هشتم" با حضور و شعرخوانی شاعران برجسته شعر آیینی کشور، نسیم معطر شعر رضوی را به شیراز می آورد.

سید محمد امین جعفری حسینی، دبیر اجرایی این همایش در شیراز با اشاره به اینکه همایش ملی "ملکوت هشتم" با حضور و شعرخوانی شاعران برجسته شعر آیینی کشور، نسیم معطر شعر رضوی را به شیراز می آورد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: همایش ملی شعر "ملکوت هشتم"، به همت مرکز آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی، بنیاد ادبی فرزدق و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در دومین ایستگاه سلسله همایش های سال جاری، ساعت 17 روز شنبه 8 شهريورماه در تالار همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار خواهد شد و چشم براه عموم علاقمندان شعر رضوی خواهد بود.

جعفری اضافه کرد: همایش ملی شعر "ملکوت هشتم"، عبارت از سلسله برنامه های ادبی و عصر شعرهایی است که به صورت تخصصی و هدفمند و با هدف تبیین ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت امام رضا (علیه السلام) در شهرهای قم، شیراز، طبس و در نهایت مشهد مقدس برگزار شده و میعادگاه شاعران و معاشران شعر رضوی خواهد بود.

این فعال فرهنگی استان فارس اظهار داشت: دومین ایستگاه این همایش ملی شیراز خواهد بود و علاوه بر شاعران برجسته و برگزیده شعر رضوی، منتخب فراخوان، شاعران برجسته و نام آشنای کشور، احد ده بزرگی، سید رضا موید،  سعید بیابانکی، غلامرضا شکوهی، محمود اکبرزاده، محمدجواد غفور زاده (شفق)، سید حميدرضا برقعی شعرخوانی خواهند کرد.

این شاعرجوان کشورمان افزود: علاوه بر شعرخوانی شاعران برجسته کشوری، شاعران برگزیده فراخوان که پس از بررسی و داوری دقیق آثاررسیده به دبیرخانه همایش انتخاب شده اند، نیز شعرخوانی کرده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی انتخاب شاعرانی از شهرستان های استان فارس در بین برگزیدگان این فراخوان ملی را مایه خوشحالی مضاعف دانست و ابراز امیدواری کرد استقبال دوستداران و علاقمندان شعر در شیراز از این مراسم، مهر اثبات دیگری بر شناخت این شهر عنوان پایتخت ادبی ایران اسلامی باشد.

پایان پیام/

کد خبر 397533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha