عرضه بلوک پنج درصدی سهام شرکت ایران خودرو واجد منع قانونی است

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: عرضه بلوک پنج درصدی سهام شرکت ایران خودرو با توجه به مصوبه شورای رقابت و قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، واجد منع قانونی است.


به گزارش خبرگزاری شبستان؛ سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: عرضه بلوک پنج درصدی سهام شرکت ایران خودرو با توجه به مصوبه شورای رقابت و قانون سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، واجد منع قانونی است.
در پی عرضه بلوک پنج درصدی سهام شرکت ایران خودرو و ورود برخی از متقاضیان برای خرید این سهام که در انتخاب عضو هیأت مدیره سایپا تعیین‌کننده می‌باشد، سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامهای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که این اقدام، واجد منع قانونی است.
 

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور؛ در این نامه که دوشنبه 26 اردیبهشت برای رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شد، آمده است: این اقدام با توجه به مصوبه 28 فروردین 1390 شورای رقابت(درخصوص وضعیت سهام شرکتهای خودروسازی) و مستند به مواد 46 و 47 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی واجد منع قانونی است.
 

سازمان بازرسی کل کشور همچنین از رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خواست به استناد بند(د) ماده 11 قانون سازمان بازرسی کل کشور و ماده 46 آئین‌نامه اجرایی آن، ضمن بررسی موضوع، اقدام مقتضی را به‌عمل آورد و نتیجه را به این سازمان اعلام نماید.

 

 

لازم به ذکر است چندی پیش سهام سایپا یک شبه توسط جریانی مشکوک بلعیده شده بود که نتیجه آن ورود یک جریان سیاسی به این غول خودروسازی کشور بود؛ چیزی که باعث شد در حال حاضر سایپا یک شرکت خصوصی باشد و اما و اگر های بسیاری درباره چگونگی خرید سهام آن مطرح شود.

 

بر همین اساس تیم مذکور در پی است خودروسازی ایران خودرو را هم به مستعمرات اقتصادی خویش مبدّل نماید.

 

پایان پیام/

کد خبر 39759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha