نغمه های رضوی توسط موسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی جمع آوری می شود

خبرگزاری شبستان: رئیس هیئت مدیره موسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی از جمع آوری نغمه های رضوی توسط این موسسه خبر داد و گفت: این نغمه ها شامل نواهایی از اقوام مختلف کشور است که ارادت خود را به ساحت امام هشتم (ع) ابراز کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، جواد آرین منش، رئیس هیئت مدیره موسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی امشب (8شهریور) در همایش شب شعر "ملکوت هشتم" که به مناسبت دهه کرامت در شیراز برگزار شده بود، برگزاری این همایش را گامی در جهت برقراری ارتباطات فرهنگی بین 2 استان فارس و خراسان دانست و گفت: این 2 استان از پیشینه بسیار درخسان فرهنگی، مذهبی با وجود فرهیختگان و اندیشمندان صاحب نام می توانند ارتباطات گسترده تری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی با داشتن قریب 15 موسسه فرهنگی و دانشگاهی به یکی از قطب های فرهنگی کشور تبدیل شده است، افزود: برگزاری همایش هایی نظیر شب شعر ملکوت هشتم می تواند مقدمه ای برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری بین مشهد به عنوان حرم اول و شیراز بنا به تعبیر رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد.

آرین منش از جمع آوری نغمه های رضوی توسط موسسه آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: این نغمه ها شامل نواهایی از اقوام مختلف کشور با دیدگاه های متفاوت است که ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج امام هشتم (ع) ابراز کرده اند.

خاطرنشان می شود: همایش شب شعر ملکوت هشتم به همت مرکز آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی، بنیاد ادبی فرزدق و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در تالار همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس در شیراز برگزار شد که در آن شاعران آئینی کشور و استان فارس به شعرخوانی با موضوع امام رضا (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) پرداختند.

پایان پیام/

کد خبر 397863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha