تاکید بر همدلی دستگاه های فرهنگی برای ورود نهج البلاغه به خانه ها

خبرگزاری شبستان: مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل بر همدلی دستگاه های فرهنگی و اجرایی به منظور ورود نهج البلاغه به خانه ها به عنوان اخ القرآن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، رحیم انور، مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل صبح امروز( 9 شهریور) در نشست صمیمانه سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان با اعضاء شورای معاونین بنیاد نهج البلاغه، اظهار داشت: در مباحث و انجام امورات فرهنگی هر چه قدر دلها به هم نزدیک تر و همدلی بیشتر باشد، تاثیر آن نیز بیشتر خواهد بود.

 

انور، ضمن اظهار خرسندی از برگزاری چنین نشستی و با بیان فرمایشی از امام علی (علیه السلام) که می فرماید: ( چه بسا جسم ها به هم نزدیکند اما میان قلب ها فاصله بسیار است ) افزود: هرچه تعاملات انسانی بیشتر باشد فاصله دل ها کمتر شده و در نتیجه کار در یک فضای صمیمی و دوستانه، اثرپذیری و نمود زیبایی خواهد داشت.

 

مدیر بنیاد نهج البلاغه با بیان اینکه پراکندگی نیروها سبب ناکامی اهداف و هدر رفت نیروها می شود، تاکید کرد: امام علی(علیه السلام) عامل شکست و عدم موفقیت ها را همین پراکندگی نیروهای مذهبی معرفی می کند که همین امر در بسیاری از موارد موجب سوء استفاده دشمنان می شود.

 

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه به جهت مراجعه نخبگان، پژوهشگران، اندیشمندان و دانشجویان به کتابخانه مرکزی، بنیاد نهج البلاغه در جهت ایفای بهتر نقش والای پژوهشی و علمی خود در این کتابخانه مستقر شده است، ابراز امیدواری کرد که همکاری و مشارکت این دو نهاد فرهنگی، علمی و پژوهشی زمینه ساز اعتلای فرهنگ علوی و قرآنی باشد.

 

در این نشست داریوش سفیدی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان، ضمن خوش آمدگویی، همکاری و مشارکت کتابخانه مرکزی و بنیاد را در انجام برنامه های مختلف علمی، پژوهشی و فرهنگی خواستار شده و اظهار امیدواری کرد تا با همدلی و همکاری و همفکری بستری مناسب و مطلوبی جهت نشر و ترویج فرهنگ علوی فراهم آید.

پایان پیام/

کد خبر 397992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha