کانون های قرآن و عترت در دانشکده های فنی و حرفه ای کشور فعال می شود

خبرگزاری شبستان: مشاور فرهنگی سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مهمترین برنامه ما در حوزه فرهنگی دانشگاه فنی حرفه ای، تعریف سرانه فرهنگی است، گفت: کانون های قرآن و عترت در دانشکده های فنی و حرفه ای کشور فعال می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، ابراهیم صالحی، مشاور فرهنگی سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور عصر روز گذشته(9شهریور) در نشست خبری با اصحابه رسانه با بیان اینکه حرکت های فرهنگی در دانشگاهها باید بر اساس آموزه های دینی صورت بگیرد، اظهار داشت:گسترش فعالیت های فرهنگی در دانشگاهها ضروری است.


صالحی با اشاره به اینکه سپردن کارهای فرهنگی به دانشجویان باعث فراهم شدن بسترهای فرهنگی موثر و علاقمندی دانشجویان به فعالیت های فرهنگی می شود، گفت: فعالیت های فرهنکی اگر با محوریت دانشجویان صورت پذیرد اثر گذار خواهد شد.


مشاور فرهنگی سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه مهمترین برنامه ما در حوزه فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، تعریف سرانه فرهنگی است، افزود: کانون های قرآن و عترت در دانشکده های فنی و حرفه ای کشور فعال می شود.


وی گفت: فعالیت های فرهنگی در دانشگاه فنی و حرفه ای با هدف تعمیق باورهای دینی و شناخت بیشتر دانشجویان نسبت به سیره ائمه معصومین(علیهم السلام)، الگوهای دینی و آشنایی بیشتر با مفاهیم قرآنی و عمل به آن، شناخت و پرورش استعدادهای دانشجویان و ایجاد روحیه نشاط  در بین دانشجویان انجام می شود.


مشاور فرهنگی سرپرست دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای کشور افزود: زیر بنای همه موفقعیت ها در دانشگاه ها حرکت های فرهنگی است چرا که فرهنگ به طور مستقیم در عرصه های مختلف جامعه تاثیر گذار است.


صالحی گفت: لازمه نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در بین دانشجویان، ایجاد ساختار جدید فرهنگی در دانشگاه ها است چرا که بهره گیری از تجهیزات روز باید در راستای نهادینه شدن فرهنگ اسلامی ایرانی باشد.


بنا به گزارش شبستان در ادامه این نشست فرامرز فتح نژاد، سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای اظهار داشت: یادگیری عملی همراه با اقدامات نظری باعث الگوسازی و نتیجه بخشی فعالیت ها می شود .


وی افزود: استفاده از ابزار روز و فعال سازی تشکل های دانشجویی در حوزه های مختلف خصوصا در حوزه فرهنگی مهمترین راهکار ترویج فرهنگ در عرصه های مختلف است.


فتح نژاد توجه و تطبیق فعالیت های دانشجویان با عمل مدیران و کارکنان دانشگاه را یک امر ضروری عنوان کرد و گفت: اگر فعالیت های دانشجویان را با مدیران دانشگاه تطبیق دهیم و نقاط ضعف کار آنان را تقویت کنیم جوانان تشویق به همکاری در عرصه های مختلف می شوند.


سرپرست معاونت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای افزود: طراحی شبکه های اجتماعی در دانشگاهها انجام شده است که بزودی با رویکرد فعال سازی تشکل های دانشجویی در دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور راه اندازی خواهد شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 398236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha