اختتامیه نهمین دوره جشنواره مدیحه سرایی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره مدیحه سرایی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی با حضور نماینده معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد و نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مراسم اختتامیه نهمین دوره جشنواره مدیحه سرایی، چاوشی خوانی، ابتهال و تواشیح رضوی با حضور نماینده معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد و نماینده بنیاد بین المللی امام رضا (علیه السلام)، مسئولان استانی و منتخبین این دوره در تالار شمس عطار اردبیل مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم بعد از تلاوت قرآن کریم، صلوات خاصه امام رضا (علیهم السلام) قرائت شد و منتخبی از مبتهلین و چاوش خوانان به اجرای برنامه پرداختند.

 

سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به آئین آغازین دوازهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) را قرائت کرد و کلیپ طلیعه عشق با صدای شهروز حبیبی که در مدح امام رضا (علیهمالسلام) اجرا شده بود به نمایش گذاشته شد.

 

در ادامه این مراسم سلیم موذن زاده به اجرا برنامه پرداخت که با تشویق مکرر حاضرین همراه بود و از وی به پاس یک عمر تلاش صادقانه در صیانت از فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و تولید آثار فاخر مذهبی و ترویج شعائر اسلامی دیپلم افتخار مشترک بنیاد بین المللی امام رضا (علیهم السلام) و ستاد برگزاری دهه کرامت به همراه تندیس جشنواره و هدیه ویژه توسط نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون سیاسی، امنیتی استانداری اردبیل اهدا شد.

 

در پایان مراسم، از شاپور امانی به عنوان مداح پیشکسوت، نادر سقا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به دلیل برگزاری موفقیت آمیز جشن های مردمی و همکاری شایسته در برگزاری جشنواره رضوی و هفته فرهنگی رضوی، صدیقه بدری، شهردار اردبیل، به دلیل مشارکت سازمان های تابعه در برگزاری 9دوره جشنواره و دو دوره هفته فرهنگ رضوی و عبدالله مددی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز اردبیل به دلیل انعکاس مطلوب و موثر برنامه های رضوی در صدا و سیمای مرکز اردبیل با اهدا لوح سپاس و هدیه ویژه تجلیل شد.

 

در بخش مقالات، برگزیده اول، اعظم خوش صورت از استان قم به دلیل ارائه مقاله مدیحه سرایی از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام)، برگزیده دوم، رضا اسمعیل زاده از تهران به دلیل ارائه مقاله نقش و پتانسیل رسانه ها در توسعه و تعمیق فرهنگ رضوی با استفاده از ظرفیت مداحان، مبتهلان و چاوش خوانان، برگزیده سوم، عسگر آرمون از استان اردبیل به دلیل ارائه مقاله مدیحه سرایی از دیدگاه اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) با اهدا تندیس جشنواره، لوح سپاس، دیپلم افتخار و هدیه ویژه تجلیل شد.

 

در بخش چاوشی خوانی، هیئت داوران انتخابی برای برگزیده اول نداشت، برگزیده دوم، گروه سادات بنی فاطمه از استان مرکزی، برگزیده سوم، محمد حسن باغبانی از استان مازندران، برگزیده چهارم، همت قاسمی و محمد خسروپرویزی از استان مازندران و گیلان به طور مشترک، برگزیده پنجم، احمد حسن راهی مالکی و علی محربیان از استان های خوزستان و اردبیل به طور مشترک با اهدا دیپلم افتخار، لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه ویژه تجلیل شد.

 

در بخش ابتهال، هیئت داوران انتخابی برای برگزیده اول نداشت، برگزیده دوم، حسن مختاری از یزد، برگزیده سوم، احمد حسن راهی مالکی و صادق بیت سعید هر دو از استان خوزستان به طور مشترک با اهدا دیپلم افتخار، لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه ویژه تجلیل و از محمد تقی دهقان از استان یزد و سید طه موسوی از استان اردبیل نیز با اهدا لوح سپاس و هدیه ویژه تقدیر شد.

 

در بخش تواشیح، هیئت داوران انتخابی برای برگزیده اول نداشت، برگزیده دوم، گروه تواشیح مسک از استان اصفهان، برگزیده سوم، گروه تواشیح حبل المتین از استان زنجان و برگزیده چهارم، گروه تواشیح نورالثقلین از استان یزد با اهدا دیپلم افتخار، لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه ویژه تجلیل شد.

 

در بخش مداحی، هیئت داوران انتخابی برای برگزیده اول نداشت، برگزیده دوم، محمد حسین چاوشی زاده از استان قم، برگزیده سوم، مصطفی راغب از استان یزد و علی داداش زاده از استان اردبیل به طور مشترک و برگزیده چهارم مهران نوروزی از استان اردبیل به اهدا دیپلم افتخار، لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه ویژه تجلیل و از محمد صادق درآبادی از اردبیل و یاسر اسماعیلی از استان مرکزی با اهدا لوح سپاس و هدیه ویژه تقدیر شد.

 

در این مراسم از رسانه های برتر و فعال فرهنگ رضوی تقدیر و تجلیل شد که نشریات محلی خیبر و اندیشه اردبیل و خبرگزاری های شبستان، نسیم و ایرنا تقدیر و به مدیران مسئول نشریات محلی اردبیل نوین، اردبیل فردا و اردبیل امروز و مسئول نمایندگی خبرگزاری های فارس، مهر و ایثارگران و گروه اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز اردبیل با لوح سپاس و هدیه ویژه تجلیل شد.

 

گفتنی است، هیئت داوران متشکل از غلامرضا سازگاری، حسین فتحی، سعید صیاح اصل، محسن جلیلی، عسگر شاهی، شاپور امانی، شهروز حبیبی، حسن محمد پور، رضا محمد پور، موسی رجبی اصل، کاظم نظری بقا و سعید نوریان بودند.

 

پایان پیام/

کد خبر 398535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha