اعتدال موجب ماندگاری و تاثیرگذاری فرهنگی می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی با محوریت تفکر اعتدال شکل گرفت، گفت: در حوزه فرهنگی نیز نوع نگاه اعتدال موجب ماندگاری و تاثیرگذاری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام دکتر حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان، صبح امروز(13 شهریور) در آیین اختتامیه ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی در خرم آباد، اظهار کرد: به طبع کرامت ذاتی پروردگار، انسان نیز دارای یک مقام کرامت است.

 

وی، با بیان اینکه کرامت انسان به دوگونه است، افزود:نخستین نوع کرامت انسان ذاتی است که همان اعطای عقل و استدلال به انسان است.

 

حجت الاسلام حنان، دومین نوع کرامت انسان را اکتسابی خواند و تصریح کرد: در انسان ظرفیت ها و استعدادهای وجود دارد که انسان می تواند از آن برای رسیدن به کرامت اکتسابی و اختیاری بهره ببرد.

 

فرهنگ دینی امروز مهم ترین نیاز جامعه است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه نیاز امروز جامعه فرهنگ دینی است، یادآور شد: ترویج فرهنگ اصیل دینی، اهل بیت (ع) و فرهنگ رضوی در جامعه ضروری است.

 

حجت الاسلام حنان، با بیان اینکه امروز در زمینه فرهنگی با چالش های مواجه هستیم، ابراز کرد: فرهنگ دینی، اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ رضوی می تواند جامعه را نجات دهد.

 

هنری ابزاری توانمند جهت اشاعه فرهنگ دینی است

وی، با اشاره به نقش هنر در ترویج فرهنگ دین، یادآور شد: با زبان هنر و ابزار هنر توسط هنرمندان می توانیم فرهنگ دینی و فرهنگ اهل بیت و فرهنگ رضوی را برای مردم تبلیغ کنیم.

 

حجت الاسلام حنان،با اشاره به اینکه امروز برخی افراد به دنبال چالش بین فرهنگ دینی و فرهنگ ملی هستند، گفت: وظیفه هنرمندان متعهد این است که با ورود به این بخش  نگذارند این افراد بین فرهنگ دینی و فرهنگ ملی شکاف ایجاد کنند.

 

نیازهای فرهنگی باید از فرهنگ اهل بیت (ع) استخراج و ترویج یابند

این مقام مسئول، گفت: امروز باید نیازهای فرهنگی را با ابزار هنر و زبان هنر از فرهنگ اهل بیت (ع) استخراج کنیم و ترویج دهیم.

 

نماهنگ رضویی هنرنمایی فرهنگی برای ترویج فرهنگ رضوی است

حجت الاسلام دکتر حنان، با بیان اینکه هنر ما را به عمق سیر اهل بیت (ع) می رساند، تصریح کرد: نماهنگ رضوی یک هنرنمایی فرهنگی برای ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و فرهنگ رضوی است.

 

وی، افزود: انتظار می رود هنرمندان در ترویج فرهنگ دینی و اهل بیت (ع) بتوانند ویژگی های اهل بیت (ع) و سیره عملی آنها را در جامعه رواج دهند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با بیان اینکه گوش دادن به حرف مخالف از ویژگی های ائمه معصومین (ع) بوده است، یادآور شد: رشد و کمال انسان در گوش دادن به حرف ها و اندیشه های مخالفان است.

 

دکتر حنان، با بیان اینکه انسان را نمی تواند در حصار فکری و اندیشه ای قرار داد، اظهار کرد: ما انتظار داریم هنرمندان در عرصه ایدئولوژی دینی انقلاب و سرمایه ولایت فقیه حرکت کنند.

 

وی، گفت: در طول تاریخ فرهنگ ملی و فرهنگ دینی ما  رابه تکامل و تعامل با هم داشته و هرگز در تقابل نبوده اند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با بیان اینکه در تبلیغ دینی سه روش افراط، تفریط و اعتدال وجود دارد، ابراز کرد: تکفیری ها و داعش ها نتیجه تفکر افراط در دین هستند.

 

وی، بیان کرد: افراطیون همواره در طول تاریخ نتیجه  زحمات آنها کمک به دشمنان و خیانت به دین بوده است.

 

حجت الاسلام حنان، تصریح کرد: ابتذال فرهنگی و اجتماعی و خارج کردن خداوند محوری از زندگی بشریت نیز نتجیه تفریط در تبلیغ دین است.

 

انقلاب اسلامی ایران با محوریت تفکر اعتدال شکل گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با محوریت تفکر اعتدال شکل گرفت.

 

وی، با تاکید به اینکه هیچ مکتب افراطی در گذشته و حال ماندگار نبوده است، گفت: نوع نگاه ما به فرهنگ دینی اگر می خواهیم ماندگار و تاثیر گذار باشد باید برمحور اعتدال باشد.

 

حجت الاسلام دکتر حنان، خاطرنشان کرد: تفکر افراطی در همه زمینه های سیاسی، اجتماعی، دینی همواره مردود و شکست خورده است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 399305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha