نهمین جشنواره ملی فیلم رضوی یزد به کار خود پایان داد

خبرگزاری شبستان: نهمین جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد با معرفی برگزیدگان در بخش های مختلف جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم اختتامیه جشنواره ملی مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد در نهمین سال خود در سالن هلال احمر استان یزد برگزار شد.

هیئت داوران در بخش مستند این جشنواره، جوایز را به ترتیب به محمد سنگوری برای فیلم برادران زمین، محمد علی یزدان پرست برای فیلم همه آنچه که من دارم و جمیل حامد زاده برای فیلم از میان این مسیر سبز دادند.

در بخش مستند همچنین حسن شبانکاره عنوان بهترین طراحی صدا در فیلم سه چنگ خاک، بهروز بادروج عنوان بهترین تصویربرداری در همین فیلم، رضا الماسی پرگو بهترین تحلیل در بخش خواهران غریب را از آن خود کنند.

در این بخش از فیلم های مستند کودکانه و تفتان هم از طرف هیئت داوران تجلیل به عمل آمد، علاوه بر این، فیلم 20 دقیقه هم به صورت ویژه در این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت.

برگزیدگان بخش داستانی این جشنواره از نظر هیئت داوران به ترتیب جمیل عامل صادقی سازنده فیلم از جنس همسایگی، فهیمه آقا حسنی و پیمان نعیمی تولید کنندگان فیلم حذف اضطراری و بهمن و بهرام حاج ابول لو سازندگان فیلم نجس معرفی شدند.

فیلم های کلاس منهای وقتی که هستی و ایمپرشن هم در این بخش تجلیل شدند و از نجمه زارع سازنده فیلم خانه ای برای ما، مهدی چوپانی سازنده فیلم آرزوهایت را به خاک نسپار و علیرضا غفاریان تولید کننده فیلم پایش توانستند عناوین برتر را کسب کنند.

تندیس طلایی این جشنواره و حمایت از تولید فیلم بعدی کارگردان برگزیده این بخش، به یاسر خیری سازنده فیلم سه چنگ خاک اختصاص یافت.

در بخش ویژه این جشنواره هم بهمن و بهرام حاج ابول لو سازندگان فیلم نجس، سعید نجاتی سازنده فیلم سربازها لک لک ها را دوست دارند، علی مردمی سازنده فیلم باد چیزی خواهد گتف و فهیمه آقا حسنی و پیمان نعیمی سازنده فیلم حذف اضطراری جوایز ویژه را از آن خود کردند.

در این بخش از دو محیط بان هم تجلیل به عمل آمد.

برگزیده بخش احسان و نیکوکاری این جشنواره هم قدرت باقری سازنده فیلم مهمان ماهی ها بود.

در این مراسم، داوود میرباقری کارگردان برجسته سینمای ایران و سازنده سریالهای تاریخی و ماندگار امام علی علیه السلام و مختارنامه، با اشاره به اینکه راه و رسم زندگی را از حضرت سلمان علیه السلام فرا گرفته است، گفت که آماده تولید فیلم حضرت سلمان علیه السلام است.

وی اذعان کرد: این فیلم 20 سال است که فکر من را به خود مشغول کرده و تحقیق ها و برنامه ریزیهای زیادی برای آن انجام شده و تاکنون هم دو سال به تعویق افتاده است.

این کارگردان برجسته سینما و تلویزیون ایران گفت: در این فیلم مطمئنا از ظرفیت های استان یزد و مردم یزد استفاده می شود.

مهدی فرجی مدیر شبکه یک هم در این مراسم با بیان اینکه مردم یزد هر کاری که به آنها سپرده شود را به خوبی انجام می دهند، گفت: کیفیت داوری در این جشنواره در بالاترین حد خودش است و داوران بسیار خوبی در آن هستند.

وی افزود: این نشان می دهد که مردم یزد اگر فعالیت های فرهنگی به آنها سپرده شود، به بهترین نحو آن را انجام می دهند.

در این مراسم که مسئولین استان و هنرمندان شرکت داشتند، جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد و ده بیدی پور سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به سخنرانی پرداختند.

کد خبر 399444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha