بیش از200 روحانی با کانون های مساجد استان سمنان همکاری دارند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از همکاری 205 روحانی با کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان شامگاه(16 شهریور) در نشست ائمه جماعات کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان دامغان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: کادر سازی و آموزش نیروهای متخصص، متعهد و کارآفرین را در کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به اقتصاد مقاومتی از مهمترین برنامه های در دستور کار شش ماهه دوم سالجاری  این کانون ها است.

وی با اشاره به اینکه اگر فرهنگ در جامعه آسیب ببیند جبران و ترمیم آن سخت و زمان بر خواهد بود، گفت: شناسایی آسیب های فرهنگی و برنامه ریزی برای رفع آنها ضروری است.

  حدادیان با بیان اینکه شناسایی آسیب های فرهنگی و برنامه ریزی برای رفع آن ها ضروری است، افزود: دغدغه های فرهنگی را نباید ساده گرفت و از آن به سادگی عبور کرد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: مدیران کانون های مساجد و ائمه جماعات با برنامه ریزی صحیح از ظرفیت جوانان به عنوان پدیده درخشان استفاده کنند.

وی توضیح داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز یکی از جوان ترین مجموعه ها است که غالب اعضای آن جوانان است و با توجه به اینکه کشور ما جوان است امیدواریم مدیران کانون های مساجد و ائمه جماعات با برنامه ریزی صحیح از جوانان به عنوان پدیده درخشان و فصل بی بدیل استفاده کنند و ان شاالله با استفاده از ظرفیت جوانان، پیشرفت ها و موفقیت های بیشتری در کشور ما رقم بخورد.

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تأکید کرد: جوانی فرصتی است که باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و تأخیر در توجه به این امر، مشکلاتی را ایجاد می کند.

حدادیان با بیان این مطلب که آسیب های فرهنگی بسیار سخت است افزود: خوراک فکری وفرهنگی از نیازهای ضروری در جامعه محسوب می شود.

این مسئول متولیان اصلی ودرجه اول را درکانون های فرهنگی هنری مساجد روحانیون عنوان کردوافزود:همه ائمه جماعات دارای دغدغه فکری هستند.

وی با بیان اینکه اجرای کارهای فرهنگی در جامعه نیاز به مشارکت همگانی دارد خاطر نشان کرد: نقش مردم به ویژه جوانان در اجرای کارهای فرهنگی مهم و اثرگذار است و اگر این مشارکت ها نباشد ما در کارهای فرهنگی موفق نخواهیم بود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان این مطلب که آسیب های فرهنگی در جامعه باید شناسایی و با برنامه مناسب در راستای رفع این آسیب ها گام برداشته شود تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بود بنابر این روحانیان و مردم باید به دغدغه های فرهنگی جامعه و رهبر فرزانه انقلاب توجه ویژه داشته باشند.

حدادیان فعالیت امام جماعات پابه کار،هیئت امنا وخدام مساجد در کنار هم را از عناصرمهم برای رفع مشکلات برشمرد.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان با بیان اینکه نباید کانون های فرهنگی هنری مساجد به دست فراموشی سپرده شوند، تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش مهم و تأثیرگذاری در اجرای کارهای فرهنگی در جامعه دارند.

محمد طالبی با یادآوری این مطلب که امروزه کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش پویایی خاصی دارند و رو به رشد و ترقی هستند، ابراز داشت: روحانیان با حضور در 50 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان دامغان که مجوز فعالیت دارند، می توانند به رشد و ارتقاء آن کمک فراوان کنند.

وی با بیان اینکه از این تعداد27کانون در شهرها و 23 کانون فرهنگی هنری مساجد نیز در روستاهای شهرستان دامغان مشغول به فعالیت هستند اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون سه کانون فرهنگی هنری مساجد درشهرستان دامغان تاسیس شده است.

در این جلسه حاضران دیدگاه ها و نظرات خود را در راستای هماهنگی و برنامه ریزی هر چه بهتر روحانیان در کانون های فرهنگی هنری مساجد و اجرای برنامه های فرهنگی بیان کردند.

همچنین دراین نشست از یدالله دربانی از کانون فرهنگی هنری شهدای علیان دامغان یکی از برندگان مسابقه پیامکی راهپیمایی روز قدس تجلیل شد.

پایان پیام/

کد خبر 400157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha