کودکان باید با هویت دینی و ایرانی خود آشنا شوند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه، گفت: فرهنگ اسلامی و در کنار آن فرهنگ دینی ما می تواند فرزندانمان را از این دنیای سراسر آسیب حفظ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، رضا موزونی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه، صبح امروز(17 شهریور) در جشنواره استانی کودک و نوجوان رضوی، گفت: آبروی این مملکت به امام رضا(ع) است و نام یاد ایشان در خون و پوست ما جاری است.

 

وی، با بیان اینکه ما در کانون به دنبال جشنواره زدگی به معنای واقعی کلمه اجرای جشنواره های مقطعی نیستیم، افزود: فراخوان جشنواره را از اسفندماه طی فرآیند نرم، زیبا و آرام به دست بچه ها رساندیم.

 

موزونی، با اشاره به اینکه حدود 3 هزار اثر در بخش های عکاسی، نقاشی، داستان، نمایش عروسکی، نشریه کاغذی و الکترونیکی و... به دست ما رسیده است، تصریح کرد: در مرحله اول 800 اثر انتخاب شد و در نهایت 70 اثر به مرحله کشوری معرفی شدند.

 

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه، افزود: از میان آثار ارسالی استان مقام اول کشور در بخش داستان به عارف شکری اختصاص یافت و نسیم فخری در رتبه پنجم نقاشی قرار گرفت.

 

وی، یادآور شد: امروز، مرزها آن معنای سنتی خود را از دست داده اند، ما گاهی اوقات دشمن را نمی شناسیم و عزیزش هم می داریم و بهترین جای خانه را به او اختصاص می دهیم و فرزندان خود را به دستانش می سپاریم.

 

موزونی، با بیان اینکه در گذشته فضای خانه ها امن بود و چاردیورای ها معنا داشت، گفت: ولی امروز چاردیواری معنای خود را از دست داده و خانه ها هم دارند معنای خود را از دست می دهند.

 

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه، با طرح این سئوال که چقدر دنبال بچه ها باشیم و دستشان را بگیریم که کجا می روند یا نمی روند، ابراز کرد: یکی از بن مایه هایی که می توان روی آن تأکید کرد بنیه دینی است.

 

وی، با اشاره به اینکه تهاجم فرهنگی در شکل بسیار زیبایی خود را ظاهر می کند به گونه ای که انسان برایش آغوش باز می کند، تصریح کرد: اگر بچه ها با هویت دینی خود آشنا باشند، می توانند مقاومت کنند و این شناخت مانند سد و حایلی در مقابل تهاجم فرهنگی قرار می گیرد.

 

موزونی، در ادامه اظهار کرد: در این مقوله نقد زیادی به فضای آموزشی کشور هست چرا که به صورت مستقیم هر آشنایی با هر موضوعی در بچه ها واکنش های متقابلی را نشان می دهد که جبهه می گیرند.

 

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوان استان کرمانشاه، با بیان اینکه اساس کار کودکان برای هر کاری لذت است، تصریح کرد: اساس کار ما در کانون پرورشی فکری نیز لذت بردن از فعالیت ها حتی کتابخوانی است.

 

وی، با بیان اینکه فرزندان ما سرمایه اصلی ما هستند، خاطرنشان کرد: فرهنگ اسلامی و در کنار آن فرهنگ دینی ما می تواند فرزندانمان را از این دنیای سراسر آسیب حفظ کند.

 

گفتنی است، در این مراسم ضمن اجرای نمایش عروسکی از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 400244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha