بنیانگذار جشن‌های رضوی در میناب تجلیل شد

خبرگزاری شبستان: در آیین پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در روستای کردر شهرستان میناب از بنیانگذار جشن‌های رضوی در این شهرستان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، در آیین پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امروز(17شهریور) در روستای کردر شهرستان میناب از ابراهیم ذاکری، بنیانگذار جشن‌های رضوی در این شهرستان تجلیل شد.

مردم روستای کردر از توابع بخش بندزرک میناب که در برپایی آیین‌های دینی زبانزد خاص و عام هستند، هرساله در دهه کرامت با برپایی جشن‌های رضوی حال و هوای خاصی به منطقه می‌بخشند.

همت و تلاش ابراهیم ذاکری در برگزاری هشت سال متوالی جشنواره فرهنگی ورزشی و هنری آسمان هشتم از سال 1386 موجب شد تا فعالیت‌های مردم و جوانان روستای کردر در راستای نشر فرهنگ رضوی مورد توجه بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد و در سال 91 روستای کردر میناب به عنوان میزبان نخستین جشنواره ملی سرود رضوی کانون‌های فرهنگی روستایی کشور انتخاب شود.

سال گذشته نیز دومین جشنواره سرود رضوی به میزبانی مردم کردر میناب برگزار شد.

این تلاش‌های تحت مدیریت ابراهیم ذاکری یکی از اهالی کردر و از عاشقان اهل بیت موجب شد تا از این چهره فرهنگی به عنوان خادم امام رضا و بنیانگذار جشن‌های رضوی در میناب توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل به عمل آید.

پایان پیام/

کد خبر 400367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha