28 هزار نفر مددجوی امداد در جنوب کرمان/ پرداخت زکات از مشکلات محرومان می کاهد

خبرگزاری شبستان: دستیار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در جنوب کرمان با بیان اینکه 28 هزار نفر مددجوی این نهاد در جنوب کرمان زندگی می کنند، اظهار داشت: پرداخت زکات از مشکلات محرومان و مساکین می کاهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جیرفت، غلامرضا حسنخانی، دستیار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان در منطقه جنوب این استان، امروز (25 شهریور) در همایش زکات و در جمع عاملان و مروجان زکات در جیرفت، اظهار داشت: اگر فریضه واجب زکات به خوبی و به طور کامل احیا شود، بسیاری از مشکلات مساکین و محرومان حل می شود.

 

وی افزود: هم اکنون بالغ بر 28 هزار نفر از مردم جنوب کرمان در قالب 10 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که این تعداد 45 درصد کل مددجویان امداد در استان کرمان را شامل می شود.

 

حسنخانی گفت: این آمار بالاست و ایجاد اشتغال با حمایت نهادها و دستگاه های مختلف و از جهتی پرداخت زکات و هزینه درآمد آن برای محرومان و مساکین به کاهش این آمار و رفع مشکلات محرومان کمک می کند.

 

دستیار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی در جنوب کرمان خاطرنشان کرد: همه عواید حاصل از پرداخت زکات، علاوه بر کمک به محرومان و مساکین در ساخت و سازهای عمرانی و عام المنفعه و با اولویت مصرف هزینه در همان روستا یا منطقه جمع آوری شده، خرج می شود و گاهی به مبلغ جمع آوری شده با عنوان تشویق مبلغی نیز از طرف کمیته امداد اضافه می شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت زکات مستحبی برای کسانی که زکات واجب شاملشان نمی شود، بیان داشت: در برخی شهرستان های استان درآمدهای میلیاردی از محل زکات مستحبی جمع اوری شده که کمک بسیار خوبی برای رفع محرومیت آن مناطق بوده است.

 

همایش زکات با حضور عاملان، مروجان، زکات دهندگان، مسئولان شهرستان های جیرفت و عنبرآباد و جمع کثیری از کشاورزان در تالار ابرار جیرفت در حال برگزاری است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 402357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha