مصاحبه با نویسنده کتاب تجدید حیات اسلام در زامبیا

اسلام خیلی پیش تر از مسیحیت در زامبیا وجود داشته است و مردم این کشور پیش از مسیحیت مسلمان بوده اند اما نمود اسلام در زامبیا طی سی سال گذشته پررنگ شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، فلیکس پیری، استاد انستیتوی مطالعات عرب و اسلام شناسی اشاره کرد: مسلمانان زامبیا با اینکه اقلیت کم جمعیتی را در میان مسلمانان جهان تشکیل می دهند اما در طول سه دهه گذشته تاثیر به سزایی در اشاعه اسلام در منطقه داشته اند.
فلیکس پیری محقق اسلام در کشورهای آفریقایی و نویسنده کتاب «انجمن های مسلمانان و تجدید حیات اسلام در زامبیا» در مصاحبه با خبرگزاری زامبیا گفت: حیات زنده اسلام در میان جمعیت مسلمان آفریقا در زامبیا من را به سمت تحقیق در این باره و تنظیم کتابی درباره اسلام در زامبیا تشویق کرد.
فلیکس پیری اذعان کرد: اسلام خیلی پیش تر از مسیحیت در زامبیا وجود داشته است و مردم این کشور پیش از مسیحیت مسلمان بوده اند اما نمود اسلام در زامبیا طی سی سال گذشته پررنگ شده است.
به گفته وی، اسلام برای اولین بار از سوی تاجران مسلمان عرب در کشورهای آفریقایی کشف شد این تاجران به محض ورود به آفریقا دریافتند که اسلام پیش از مسیحیت وارد آفریقا شده است با گذشت زمان این تاجران اتحادیه هایی متشکل از عرب و آفریقایی را تشکیل دادند تا اشاعه اسلام از طریق آنها صورت گیرد.
آژانس مسلمانان آفریقا و سازمان های مردم نهاد بیشتر حمایت مالی را از انتشار اسلام در کشورهای آفریقایی اعمال کرده اند.
پیری ادامه داد: در خصوص زامبیا می توان گفت که بیشتر تشکل های محلی از اسلام در این کشور حمایت مالی می کنند.
یکی از برجستگی های کشور زامبیا برابری حقوق مسلمانان و مسیحیان است در این کشور هیچ دینی بر دیگری ارجحیت ندارد و این مسئله سبب شده تا هر فرد آزادانه به هر دینی که میخواهد روی آورد، درحالیکه دنیای غرب تبلیغات منفی علیه مسلمانان به راه انداخته است زامبیا در فضایی کاملا آرام جوی بدون تنش را برای مسلمان و مسیحی فراهم کرده است.
به گزارش سایت خبری زامبیا، فلیکس پیری ابراز کرد: صداقت مسلمانان زامبیا یکی از عواملی است که باعث گرویدن آفریقایی ها به دین اسلام می شود آنها اسلام را دینی آزاد و برابر معرفی می کنند و همین امر اقلیت های دینی را به سمت اسلام می کشاند.
 

کد خبر 40257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha