تلاش برای راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان/ تشکیل نخستین کمیته بانوان در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس خوزستان، از تلاش و برنامه ریزی جهت راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان خبر داد و اظهار داشت: امسال برای نخستین با در ستاد بزرگداشت دفاع مقدس استان کمیته بانوان تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، سردار محمد علی پور، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی دفاع مقدس خوزستان، امروز(26 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر انتقال فرهنگ دفاع مقدس نسل های آینده، گفت: در دوران دفاع مقدس 6 شهر آبادان، خرمشهر، هویزه، بستان، سوسنگرد و شوش به طور مستقیم درگیر جنگ بودند و ما برای ماندگاری این شهرها یادمان هایی را ایجاد کردیم.

 

وی با بیان اینکه ما در بحث دفاع مقدس هنوز نتوانستیم به خوبی عمل کنیم و اصحاب رسانه در انتقال فرهنگ دفاع مقدس نقش بسیار مهمی بر عهده دارند، عنوان کرد: 52 نقطه اهواز در زمان جنگ تحمیلی بمباران شده ولی ما در هیچ کدام از این مناطق هیچ المان و یادمانی نداریم؛ ما باید استان را در رابطه با دفاع مقدس غنی و خاطرات آن دوران را ثبت و ضبط کنیم تا هر کس وارد خوزستان شد فضای آن دوران را درک و احساس کند.

 

وی با اشاره به راه اندازی باغ موزه دفاع مقدس، تاکید کرد: طرحی برای باغ موزه دفاع مقدس خوزستان آماده شده و به محض واگذاری زمین کار احداث آن آغاز می شود، برای این باغ موزه علاوه بر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سپاه ولی عصر(عج)، ارتش، فرماندهی نیروی انتظامی، مرزبانی و چهار معاون استاندار به صورت جدی کار را دنبال می کنند و تاکنون چندین جلسه تشکیل شده تا باغ موزه ای در شان مردم استان ایجاد شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، از اجرای 500 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد و تصریح کرد: برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های دفاع مقدس امسال 6 کمیته در ستاد گرامی داشت سی و چهارمین هفته دفاع مقدس به ریاست  استاندار و دبیری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان تشکیل شد.

 

وی با اشاره به اینکه این کمیته ها شامل نیروهای مسلح، فرهنگی و هنری، ایثارگران، تبلیغات و اطلاع رسانی و پشتیبانی هستند، خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار کمیته بانوان با مسئولیت مدیرکل امور بانوان استانداری در خوزستان تشکیل شده تا از این طریق به نقش بانوان در این دوران پرداخته شود.

 

سردار علی پور، اضافه کرد: بانوان نقش بی بدیل و بارزی در دوران دفاع مقدس داشتند و بسیاری از آنها در بحث پشتیبانی، میدان نبرد، پزشکی و پرستاری و... نقش آفرینی کردند که ضرورت دارد فداکاری ها و اقدامات آنها تبیین و به نسل های آینده منتقل شود از این رو استان خوزستان امسال برای نخستین بار در کشور کمیته بانوان را تشکیل داد.

 

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس از 31 تا 6 مهر به مدت یک هفته برگزار می شود، افزود: 31 شهریور، با عنوان رزمندگان، نیروهای مسلح، صلابت و اقتدار؛ 1 مهر، سربازان، جوانان، علم و فناوری؛ 2 مهر، دفاع همه جانبه، بصیرت، اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و صنعت دفاعی؛ 3 مهر، شهیدان، ایثارگران، زنان اسوه های مقاومت و ایثار؛ 4 مهر، ولایت، فرهنگ اسلامی، خانواده، معنویت و سلامت؛ 5 مهر، نکوداشت فرماندهان، جهادگران، پیشکسوتان؛ 6 مهر، عزت و پایداری، وحدت ملی، استکبار ستیزی نامگذاری شده است.

 

وی رژه نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه های دستاوردهای هفته دفاع مقدس، کتاب و علم و فناوری، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و زنان ایثارگر، نواختن زنگ ایثار، دیدار با خانواده های شهدا، مسابقات کتابخوانی، فرهنگی، هنری و ورزشی، برگزاری تئاتر مقاومت و جشنواره تئاتر ثامن الائمه، جشنوراه پایتخت پنجره هارا از جمله ربنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان، اذعان داشت: رونمایی از سه جلد کتاب دفاع مقدس، غباروبی و عطرافشانی مزار شهدا، ارائه خدمات رایگان پزشکی، اعزام به مناطق عملیاتی، محافل انس با قرآن و بصیرت افزایی، دیدار با نماینده ولی فقیه و ائمه جمعه، صبحگاه مشترک، رونمایی از فیلم شهیده سهام خیام و... را از دیگر برنامه های این هفته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 402854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha