برگزاری برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس متعلق به همه است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان با بیان اینکه همه مردم در پیروزی دفاع مقدس سهیم بودند، گفت: برگزاری برنامه های دفاع مقدس نیز متعلق به همه است و متولی خاص ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی ابوالحسنی، شامگاه (26 شهریور ) در دومین جلسه ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: نگاه به این مقطع از تاریخ می تواند یک ظرفیت عظیم برای نظام جمهوری اسلامی باشد.

 

وی با اشاره به اینکه شعار "ایستادگی دیروز، عزت امروز و تعالی فردا" برای هفته دفاع امسال در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: نهادینه سازی ارزش ها، درس های دفاع مقدس و قدرت دفاعی کشور ناشی از این دفاع که در بازدارندگی دشمن موثر بوده، از مسائلی است که باید در هفته دفاع مقدس به آن پرداخته شود.

 

وی بیان کرد: تفاوت هفته دفاع مقدس با سایر هفته ها این است که این مقطع متعلق به همه است و متولی خاص ندارد چرا که عموم مردم در پیروزی دفاع مقدس سهیم بودند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان گفت: 30 برنامه محوری و شاخص در هفته دفاع مقدس در سراسر استان برگزار می شود که رژه نیروهای مسلح روز 31 شهریورماه با مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی در کرمان برگزار می شود.

 

وی افزود: برگزاری ویژه برنامه نقش استان کرمان در دفاع مقدس توسط سپاه، گردهمایی فرماندهان دفاع مقدس، یادواره شهدای گنجان به عنوان روستای نمونه کشوری در بحث شهدا، اکران فیلم داستانی "پهلوان" پیرامون زندگی سرلشکر خلبان شهیدسیدحسن حسینی و ... از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کرمان است.

 

ابوالحسنی عنوان کرد: پخش برنامه شبهای کرمان ویژه هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتابخوانی "ستاره من" پیرامون زندگی شهید حمید عرب نژاد، یادواره امیران و1100 شهید ارتش، اهدای 5 هزار جلد کتاب دفاع مقدس به کتابخانه ها، غبارروبی گلزار شهدای استان و 40 حرم مطهر شهدای گمنام و حرکت پیک های دفاع مقدس و توزیع بسته فرهنگی در سطح شهر از دیگر برنامه های گرامیداشت این هفته است.

 

وی بیان کرد: تور یک روزه گردشگری دفاع مقدس در این هفته اجرا می شود که طی چهار ساعت بازدید از موزه دفاع مقدس، سرکشی از جانباز 70 درصد، بازدید از موزه ارتش و گلزار شهدا با حضور راوی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: عکاسی دفاع مقدس در چهار پارک شهر کرمان و گرفتن عکس با رزمندگان، اعزام راوی به مدارس و دانشگاه ها، ویژه برنامه یک شب تجربه پادگانی ویژه مدیران استان، و برگزاری ده ها یادواره شهید در سطح استان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

 

در این جلسه فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز گفت: با همکاری گردان فرهنگی، 408 برنامه نمایشی روایتی به مدت یک هفته با هدف جذب مخاطب جدید به فعالیت های ارزشی و دفاع مقدس برگزار می کنیم.

 

وی افزود: این برنامه از روزهای پایانی هفته دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس کرمان اجرا و در صورت استقبال مردم، تمدید می شود.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 402898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha