حرف‌های دفاع مقدس امروز در سطح دنیا اثر خود را گذاشته است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه دوره دفاع مقدس حرف‌های زیادی برای ما داشته است، گفت: حرف‌های دفاع مقدس امروز در سطح دنیا اثر خود را گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه های این هفته نماز جمعه سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، افزود: دشمن از دستورات دینی ما که بر اساس اصل مقاومت در راه دین و عقیده است هراس دارد.

وی ادامه داد: وقتی دشمن نتوانست به اهداف خود دست یابد و ایستادگی ملت قهرمان ایران مواجه شد جنگ تحمیلی هشت ساله را به راه انداخت.

عبدوس گفت: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین وقایع ماندگار در دوران انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: در تمام دنیا جمهوری اسلامی ایران در مقابل این زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کرده و همواره در مجامع بین‌المللی در کنار حق ایستاده و از مظلوم دفاع می کند.

عبدوس ضمن یادآوری دروان 8 سال دفاع مقدس و جانفشانی های جوانان ایران اسلامی گفت: خودباوری و پایداری مهمترین ثمره و برکات آن دوران است.

امام جمعه موقت سمنان امنیت و عزتمندی امروز ایران اسلامی را از برکات دوران 8 سال دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: امروز به برکت آن دوران دشمن جرات کوچکترین دست اندازی به این آب و خاک را در ذهن خود مرور نمی کند.

وی دفاع هشت ساله ملت رشید و شجاع ایران قطعا در تاریخ سیاسی ایران و جهان باقی می ماند و برای ملل آینده جهان، مبارزان، حق طلبان دنیا، راهگشا و هدایتگر و بیدارکننده خواهد بود.

وی حضور اقشار مختلف مردم در خط مقدم و همچنین پشتیبانی از رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از کشور را بسیار درخشان و ماندگار دانست و خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

خطیب جمعه سمنان با تاکید بر اینکه توجه و عمل به آرمان و توصیه های شهدا مهمترین وظیفه همه ماست و باید ادامه یابد، گفت: ملت ولایی ما با تکیه برروحیه جهاد و شهادت طلبی که نشات گرفته از مکتب عاشوراست، مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته و اکنون به مرحله خودباوری رسیده است.

عبدوس همچنین انجام عمل جراحی مقام معظم رهبری طی روزهای اخیر و دقدقه قلبی مردم در راستای وضعیت سلامتی معظم له و آرزوی طول عمر و بهبودی ایشان افزود: این مهم نشان از توجه قلبی و عمیق مردم به رهبری است.

وی، توجه مسلمانان جهان به سلامتی ولی امر مسلمین را نیز در این راستا ستودنی توصیف کرد و این مهم را نشان از نفوذ انقلاب اسلامی ایران در قلوب جهانیان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان ایران اسلامی از این محبوبیت نیز ترس دارند و جرات نگاه چپ به کشورمان را ندارند.

امام جمعه موقت سمنان همچنین آغاز سال تحصیلی جدید و بهار آموزش را به دانش آموزان تبریک گفت و افزود: در این مقوله تقویت ابعاد معنوی دانش آموزان مهمترین وظیفه معلمان در کنار علم آموزی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

وی به جایگاه معلمان و اساتید اشاره کرد و افزود: بر اساس مفاد روایات دارا بودن اخلاص، اجرای عدالت در میان دانش آموزان، تواضع در برابر دانشجویان، تخلق به اخلاق الهی، دلسوزی و تعهد از جمله ویژگی های بارز یک معلم و استاد از دیدگاه اسلام است.

عبدوس با یادآوری درگذشت عالم ربانی حضرت آیت الله محمدتقی نصیری گفت: خدمات ارزنده ایشان برای شهر سمنان قابل بیان نیست و مقام معظم رهبری نیز در پیامی ضمن ابراز تسلیت، به ابعاد ارزشی آن شخصیت مهم اشاره نمودند.

پایان پیام/

 

کد خبر 403104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha