تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جدید لازم است

خبرگزاری شبستان:امام جمعه صومعه‌سرا به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جدید لازم است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در پی دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه شهرستان صومعه سرا امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: بیست و پنجم ذی‌القعده روز دحوالارض نامیده شده است.

 

وی با بیان اینکه دحوالارض، جزء چهار روز معروفي است که روزه آن پاداش فراوان داشته و ثواب هفتاد سال روزه گرفتن دارد، افزود: قبل از به وجود آمدن کره خاکی، در این شب زمین از زیر خانه کعبه گسترش پیدا کرد.

 

خطیب جمعه صومعه‌سرا به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تجدید خاطرات دوران دفاع مقدس برای نسل جدید لازم است و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در پی دارد.

 

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: امروزه هر پیشرفتی که در کشور قابل رویت است به دلیل رشادت‌هایی است که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و انجام دادند.

 

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید با شکوه هر چه تمام تر در این شهرستان برگزار گردد و برای نسل جوان از خودگذشتگی‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تبیین شود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ائتلاف کشورهای غربی علیه دائش یک نمایش مضحک سیاسی است، تاکید کرد: آمریکا چون به خواسته خود که پیروزی داعش در برابر نیروی مقاومت بود دست نیافت این نمایش را به راه انداخته است.

 

حجت الاسلام صدیقی اظهار کرد: دست آمریکا برای جهانیان رو شده است و این ائتلاف اهانت به جهانیان است.

 

وی در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید برای توانمندسازی ایران اسلامی درس خود را به خوبی فرا گیرند.

 

امام جمعه صومعه سرا گفت: برای سازندگی و رشد و توسعه کشور در عرصه‌های مختلف هیچ راهی مناسب تر از امر تعلیم و تربیت نیست.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 403114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha