اجرای سه هزار ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و ورزشی در سیستان و بلوچستان

خبرگزاری شبستان: مدیر حفظ آثار و نشر دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت سی و چهارمین سالگرد هفته دفاع مقدس، سه هزار ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و ورزشی در استان اجرایی خواهد شد.

سرهنگ پاسدار حمزه دهقان مدیر حفظ آثار و نشر دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: 31 شهریور سال 1359 صدام ملعون با سوء استفاده از نوپا بودن انقلاب با این تصور که نظام جمهوری اسلامی را ساقط می کند جنگ بر ملت ایران را تحمیل کرد اما دیدید که ملت ایران در برابر تجاوزگری آنها ایستادگی کردند و مقاومت این ملت در دنیا زبانزد خاص و عام شد.

 

وی افزود: شکست استراتژیک صدام در اهداف حداقلی و حداکثری خودش و معرفی رژیم بعثی عراق به عنوان تجاوزگر به خاک ایران از سوی دبیرکل سازمان ملل دستاورهای مهم جنگ تحمیلی بود.

 

مدیر حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان از اجرای  3 هزار ویژه برنامه فرهنگی، مذهبی و ورزشی در 60 شهر، شهرستان، بخشداری و روستاها خبر داد و بیان داشت: برگزاری 48 یادواره شهدا در سطح استان به ویژه یادواره شهدای خلبان در پایگاه دهم شکاری شهرستان کنارک، آذین بندی و سنگربندی در مقابل درب ورودی مساجد، نمایشگاه دفاع مقدس در مساجد، دانشگاه ها و مدارس، سخنرانی فرمانداران و رزمندگان در 100 مدرس و مساجد، همایش پیاده روی، شب شعر و خاطره در 8 نقطه استان، دیدار با خانواده های شهدا در طول هفته دفاع مقدس، حضور کارشناسان عرصه جنگ و دفاع مقدس در برنامه های تولیدی و زنده شبکه هامون، تجلیل از فرمانداران پیشکسوت و ایثارگران، بازسازی عملیات والفجر 8 در 7 نقطه منطقه سیستان، همایش نقش زنان در تبیین دفاع مقدس از جمله ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان خواهند بود.

 

مدیر حفظ آثار و نشر دفاع مقدس استان بیان داشت: تور رالی جانبازان سیستان، رژه نیروهای مسلح در 6 نقطه استان و باقیمانده در حد صبحگاه مشترک، نواخته شدن زنگ مقاومت، مسابقه تیراندازی، محفل انس با قرآن، مسابقات دومیدانی، صعود به قله تفتان، تجلیل از سربازان نمونه و برپایی ایستگاه صلواتی از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان است.

 

دهقان گفت: خطه ولایتمدار سیستان و بلوچستان در دوران هشت ساله دفاع مقدس 2 هزار شهید، 12 هزار رزمنده و 600 نفر آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 403359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha