فرهنگ انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شکل گرفت

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه عاشورا گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی و شخصیت انقلابی مردم ایران در دفاع مقدس شکل گرفت.

سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با اشاره به اینکه اصطلاح جنگ ایران و عراق غلط است، ابراز داشت: باید بگوییم جنگ ایران و استکبار جهانی چرا که عراق به تنهایی وارد جنگ با ما نشد، حمله عراق تنها حمله به خاک نیست بلکه حمله به ائدئولوژی است.

 

وی افزود: هشت سال دفاع مقدس، بهترین دستاویز حمله به اعتقادات نظام جمهوری اسلامی و ایده های جدیدی که توسط حضرت امام(ره) در مقابل اسلام امریکایی مطرح می کردند، بود.

 

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به عوامل پیروزی ایران در جنگ تاکید کرد: وحدت بین مردم و دولت و نیروهای مسلح و وابستگی عاطفی بین نیروهای مسلح و حضرت امام(ره) یکی از اصلی ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس بود.

 

کریمیان وحدت را از دیگر عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز جای خالی وحدت در جامعه احساس می شود که اگر در برخی جاها با وحدت مقابل دشمن ایستادگی نکردیم از دشمن ضربه خوردیم.

 

وی با اشاره به اینکه ایران تنها با سلاح  ایمان در مقابل دشمن ایستاد، خاطرنشان کرد: براساس آمار و مستندات ثبت شده درتاریخ دفاع مقدس بیش از 44 کشور کمک مالی و مستشاری به عراق می کردند، در صورتی که ایران تنها در میدان ایستادگی کرد.

 

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر کمک های مالی و تجهیزاتی استکبار به عراق در جنگ تحمیلی علیه ایران تصریح کرد: عراقی ها در آغاز جنگ بیش از 500 فروند هواپیما داشتند، در طول هشت سال دفاع مقدس نزدیک 500 هواپیمای جنگی عراق توسط نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی سرنگون شد اما در پایان جنگ، عراق 600 فروند هواپیمای دیگر در اختیار داشت که نشان از کمک نیروهای مستشار به عراق بود.

 

کریمیان تاکید کرد: ما در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردیم، حاکمیت مطلق فرهنگ عاشورایی در جبهه ها نیز یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود.

 

وی اظهار داشت:  ما پیروزی دیپلماسی و سیاسی داشتیم که در سازمان ملل نیز قطعنامه ای علیه عراق امضا شد که عراق را آغازگر جنگ هشت سال علیه ایران اعلام کردند و این مساله مهمی بود.

 

فرمانده سپاه عاشورا همچنین با اشاره به اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی در دفاع مقدس شکل گرفت، ابراز داشت: شخصیت انقلابی مردم ایران در دفاع مقدس شکل گرفت،خانواده هایی بودند که سه فرزند خود را در این راه از دست دادند اما باز اعلام آمادگی می کردند.

 

کریمیان تاکید کرد: در هشت سال دفاع مقدس، حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن واگذار نشد و این جز با ایثارگری و فداکاری ملت غیور ایران امکان پذیر نبود.

 

وی گفت: عراقی ها در لحظه وارد شدن اسرای عراقی به خاک عراق با بدترین شکل از آن ها استقبال کردند اما ملت ایران، به بهترین وجه، آزادگان خود را در آغوش کشیدند، امروز نیز با وارد شدن یک شهید گمنام به خاک کشور کار و زندگی خود را تعطیل می کنند و به استقبال یک پلاک و استخوان می روند.

 

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با بیان اینکه مکمل دفاع جانانه از نظام، پیام رسانی است، تصریح کرد: امروز باید سیره شهدا را بشناسیم و بشناسانیم، دشمن تلاش می کند گسست فرهنگی را بین نسل جوان امروز و گذشته ایجاد کند اما رسانه نقش مهمی در جلوگیری و کاهش این  گسست دارد.

 

کریمیان ادامه داد: روحیه سلحشوری و ایثارگری و کار و تلاشی که در جهبه ها بود اگر امروز در بین جوانان حاکم شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی اجتماعی حل می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 403528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha