قرائت بیانیه مقام معظم رهبری در گلزار شهدای گیلان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان از قرائت بیانیه مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در گلزارهای شهدای استان خبر داد.

احمد اسماعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: هفته دفاع مقدس، هفته ارزش‌ها و باورهای ملتی است که ایستادگی کردند تا تن به ذلت ندهند.



وی با بیان اینکه این هفته نماد هشت سال مقاومت است و باید با اجرای برنامه‌های ارزشی در حفظ و پاسداری آن دوران کوشید، افزود: هرگز نباید از انجام تعهداتمان نسبت به شهدا و خانوادهای آنان غافل شویم.



رییس کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان در ادامه با اشاره به برنامه‌های این کمیته، اذعان کرد: بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس در سنت حسنه غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا همزمان با سراسر کشور توسط مدیران کل بنیاد شهید قرائت می‎شود.



اسماعیلی با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس میزبان شش رشته ورزشی از هشتم تا 11 مهر در انزلی هستیم، تصریح کرد: یازدهمین دوره مسابقات ورزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با حضور بیش از 400 ورزشکار از سراسر کشور، برگزار می شود.



وی گفت: این مسابقات در دو گروه برادران و خواهران برگزیده مسابقات منطقه ای برگزار می شود، که در مراسم افتتاحیه و اختتامیه آن مسئولین ارشد بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در استان گیلان حضور خواهند داشت.



نواختن زنگ مقاومت در 485 مهد کودک
اسماعیلی ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یادواره های شهدا، نواختن زنگ ایثار در مدارس شاهد، برگزاری مسابقات فرهنگی، مقاله نویسی، نقاشی کودکان، نواختن زنگ مقاومت در 485 مهد کودک و برگزاری یادواره 84 شهید جهادگر از جمله برنامه های این کمیته است.



وی همچنین به همایش خانواده های شاهد و ایثارگر که با محوریت تهران در استان گیلان برگزار می‌شود اشاره و اذعان کرد: تلاوت دعای کمیل و زیارت عاشورا به مناسب هفته دفاع مقدس در ورزشگاه ، برگزاری همایش استانی تقدیر از هیئت  امنای رزمنده و ایثارگر استان، ویزیت رایگان در مناطق محروم، همایش ایثارگران، رونمایی از کتاب"شاهدان شهید"، فراخوان مسابقه"نامه ای به شهید" و برگزاری محافل انس با قرآن در سطح بقاع متبرکه از دیگر برنامه های این ستاد در ایام هفته است.



پایان پیام/

کد خبر 403711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha