مرحله استانی نهمین جشنواره مدهامتان در سنندج 

خبرگزاری شبستان: دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از برگزاری مرحله استانی نهمین جشنواره مدهامتان در 7  رشته قرآنی همزمان با پنجم آبان جاری در سنندج خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام رحیم جعفری، دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان صبح امروز(31 شهریور) در جمع خبرنگاران در سنندج، گفت: جشنواره قرآن از پرشورترین و وزین ترین جشنواره هایی است که توسط دبیرخانه دائمی جشنواره بزرگ جوانان برگزار و علاقه مندان زیادی را در میان اعضای کانون های مساجد کشور دارد.

 

 وی، افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان در طول هشت دوره برگزاری در میان اعضای کانون های مساجد توانسته است استعدادها و ظرفیت های نخبه مساجد را شناسایی و در راستای تقویت و ترویج فرهنگ غنی اسلام تربیت کند.

 

دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کشف و شناسایی استعدادهای موجود در امر تفسیر قرآن در بین ائمه محترم جماعات مساجد از جمله اهداف برگزاری جشنواره برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه این جشنواره در هفت رشته قرائت، حفظ، اذان، ترتیل، تفسیر، مفاهیم و نهج البلاغه، تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز برگزار می شود، افزود: در نیمه نخست مهر سال جاری، مرحله شهرستانی این جشنواره در تمامی شهرستان های استان برگزار و منتخبین به مرحله استانی معرفی می شوند.

 

جعفری، تصریح کرد: برترین های مرحله شهرستانی همزمان با پنجم آبان جاری با هم به رقابت می پردازند و در نهایت منتخبین مرحله استانی به مرحله کشوری که همزمان با دهه اول دی ماه برگزار می شود، راه می یابند.

 

وی، با اشاره به اینکه مرحله کشوری جشنواره قرآن در رشته های قرائت، حفظ، اذان، ترتیل و تفسیر و فقط در رده سنی بالای 16 سال برگزار می شود، گفت: نفرات منتخب مرحله استانی شامل رتبه های برتر هر رشته بر اساس آیین نامه جهت رقابت و حضور در مرحله کشوری به دبیرخانه استان خوزستان معرفی می شوند.

 

دبیر هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، خاطر نشان کرد: سرلوحه فعالیت های ما برنامه های قرآنی و حمایت از فعالیت های این حوزه است و جشنواره مدهامتان نیز در راستای این مهم برگزاری می شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 403960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha