نشست هم اندیشی روحانیون در صومعه‌سرا برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نشست هم‌اندیشی طلاب، روحانیان، مبلغان و فعالان فرهنگی صبح امروز31 شهریور) در دفتر امام جمعه صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری‌شبستان از صومعه‌سرا، حجت الاسلام محمد محسن‌زاده، نماینده ولی فقیه سپاه قدس گیلان امروز در نشست هم اندیشی با طلاب و روحانیون این شهرستان اظهار کرد: محور اصلی شعار سال موضوع فرهنگ است که مقام معظم رهبری روی این موضوع تاکید داشتند و تذکراتی را به همه دولتمردان، روحانیون و غیره داشتند که معلوم می‌شود دغدغه اصلی ایشان مسئله فرهنگی است.

 

وی افزود: روحانیون هر شهرستان باید با هم اندیشی مسائل، معضلات و مشکلات فرهنگی آن منطقه را پیدا و برای ارائه راهکار اظهار نظر کنند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: باید به فکر تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و جنگ نرم دشمنان باشیم.

 

محسن زاده تصریح کرد: ازبیست سال قبل که مقام معظم رهبری موضوع تهاجم فرهنگی را عنوان کردند تا کنون به دلیل غفلت دولتمردان عرصه فرهنگی روز به روز موضوع پیچیدگی بیشتری پیدا کرد و دغدغه اصلی ایشان فرهنگ شد.

 

در ادامه امام جمعه صومعه سرا خاطرنشان کرد: امروزه در راستای فرهنگ احساس خطر شده و کارهای خوبی در ارائه راهکارهای فرهنگی شده است و بیشتر این فرهنگ سازی‌ها توسط سپاه صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام اسماعیل صدیقی اظهار کرد: خداوند حافظ دین خود است و با دید وسیعی اگر بنگریم شاهد آن هستیم که حضور مردم در راهیان نور و اماکن متبرکه روز به روز در حال افزایش است.

 

وی افزود: آنچیزی که در کشور می‌تواند ما را موفق ظاهر کند اتحاد روحانیون و انجام دادن کارهای فرهنگی خوب است.

 

در ادامه رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا گفت: برای انجام پاره‌ای از کارهای فرهنگی نیاز به هزینه است که متاسفانه در اختیار روحانیون قرار نمی‌دهند.

 

حجت الاسلام منوچهر احمدی‌پور تصریح کرد: اگر می‌خواهیم با دست خالی به جنگ با دشمن برویم باید روحانیون را مجهز به علم روز کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر مبلغه و روحانی مجهز به سلاح روز که همان علم است نباشد قطعا در برابر سوالات چند دانشجو به زانو می نشیند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی صومعه سرا با بیان اینکه اگر روحانیون مجهز شوند می‌توانیم کامل در مقابل دشمن بایستیم، گفت:در جنگ سخت دشمن قابل رویت بود ولی در جنگ نرم اینگونه نیست و کسی نمی‌تواند دشمن را بشناسد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 404051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha