نخبگان کانون های مساجد روستایی همدان در کشورخوش درخشیدند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان گفت: نخبگان روستایی کانون های مساجد همدان رتبه سوم کشوری را در  بین نخبگان کانون های مساجد روستایی کشور کسب کردند.

 هادی فیض منش، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: 20 نفر از اعضای نخبه کانون های فرهنگی هنری مساجد روستایی استان که به سومین کنگره ملی بچه های روستا که در مشهد مقدس برگزار شد، اعزام شدند و رتبه سوم را کسب کردند.

 

وی افزود: در این کنگره رتبه سوم توسط نخبگان کانون های مساجد روستایی همدان، رتبه دوم توسط نخبگان کانون های مساجد روستایی یزد و رتبه اول توسط نخبگان استان اصفهان کسب شد.

 

وی، با بیان اینکه این برنامه به همت ستاد عالی کانون های مساجد کشور از 26 تا 29 شهریور در مشهد مقدس برگزار شد، تصریح کرد: در این همایش بزرگ، نمایشگاهی از آثار نخبگان روستایی در معرض دید قرار خواهد گرفت و توانمندی های کانون های روستایی عرضه شد.

 

 مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، یادآور شد: شناسایی، ساماندهی و توانمندسازی  برگزیدگان فرهنگی و هنری روستایی و عشایری، ایجاد بانک ایده و نوآوری های روستایی و عشایری، آثار و تولیدات موفق و شبکه سازی اعضای فعال کانون ها و آشنایی و ارتباط بیشتر نخبگان با هم نوعان خود در سایر استان ها  از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش است.

 

فیض منش افزود: همایش ها به صورت عمومی جهت آشنای شرکت کنندگان با مبانی فرهنگ و اقتصاد روستا، عشایر و ایجاد انگیزه و ارتقای بینش ، دانش و مهارت در زمینه فعالیت های فرهنگی هنری روستا و عشایر با حضور اساتید حوزه و دانشگاه و مدیران و کارشناسان حوزه روستا و عشایر در غالب 8 عنوان  کارگرو ه های آموزشی برگزار شد.

 

وی افزود: شیوه های تعالی فرهنگ دینی در روستا و مناطق عشایری، فرهنگ روستا از نگاه مقام معظم رهبری، مشخصات عنصر فرهنگی از منظر قرآن و روایات، شیوه های جذب و ساماندهی نوجوانان و جوانان به مساجد و آموزه های دینی در روستا و مناطق عشایری، آسیب شناسی و نیاز سنجی فعالیت های فرهنگی روستا و مناطق عشایری و ارائه راهکار مناسب ، اقتصاد فرهنگ روستا و مناطق عشایری با رویکرد اقتصاد مقاومتی و روحیه کار آفرینی از مهمترین عناوین کارگروها می باشد.

 

 پایان پیام/

کد خبر 404308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha