دانش آموزان با تحصیل علم و دانش نقش مهمی در توسعه کشور دارند

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: امروز دانش آموزان با کسب علم و دانش، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت کشور و رسیدن به قله های علم و فنآوری دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، محمدرضا مروراید، استاندار ایلام، صبح امروز(1 مهر) در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه رضوان بخش مورموری شهرستان آبدانان، اظهار کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس دانش آموزان نقش مهمی در دفاع از کیان اسلامی داشتند.

 

وی، با بیان اینکه در 8 سال دفاع مقدس دانش آموزان با آگاهی کامل در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند، افزود: امروز نیز دانش آموزان در عرصه دیگری به نام علم و دانش باید تمام تلاش خود را معطوف کسب دانش روز کنند تا در توسعه کشور مفید و موثر باشند.

 

استاندار ایلام، با اشاره به اینکه نقش دانش آموزان همچون نگینی بر تارک دفاع مقدس می درخشد، تصریح کرد: فراگیری علم و دانش و دانایی در مکتب انسان ساز اسلام از جایگاه بسیار با ارزش و بی بدیلی برخوردار است در این راستا معلمان باید به عنوان الگو و اسوه دانش آموزان، آنان را در این راستا هدایت کنند.

 

مروارید، در بخش دیگری از سخنان خود دوران دانش آموزی و دانشجویی را بهترین دوران عمر انسان برشمرد و گفت: آینده سازان این مرز پر گهر باید به دور از هرگونه دغدغه تمام اوقات خود را صرف فراگیری علم و ادب و کسب مدارج عالی علمی کنند.

 

وی، در ادامه به هوش و استعداد دانش آموزان آبدانانی اشاره و تصریح کرد: شهرستان آبدانان، یکی از مناطق پر استعداد است که ضریب هوشی فرزندان این خطه فرهیخته پرور، در کشور از جایگاه و رتبه عالی برخوردار بوده که نشانه عملی این امر، شهید رضایی نژاد و صدها انسان اندیشمند در مراکز علمی و پژوهشی است.

 

استاندار ایلام، ابراز کرد: شهیدعلی جرایه نیز به عنوان کوچک‌ترین شهید دوران دفاع مقدس در کنار شهید رضایی‌نژاد به عنوان یکی از دانشمندان کشورمان جایگاه علمی و معنوی استان و شهرستان آبدانان را ویژه‌‌تر کرده است.

 

مروارید، با اشاره به وقوع زلزله اخیر در شهرستان آبدانان، گفت: در زلزله اخیر بسیاری از مدارس این شهرستان به ویژه بخش مورموری دچار آسیب شدند که مدیریت ارشد استان و به ویژه آموزش و پرورش تمام سعی و تلاش خود را برای فراهم کردن نیازهای آموزشی و رفع مشکلات این بخش به کار خواهد بست.

 

وی، در پایان خاطرنشان کرد: مردم این شهرستان در جریان وقوع زلزله، صبر و شکیبایی از خود نشان دادند که قابل تقدیر است و امید است با توجه ویژه دولت هر چه زودتر شاهد رفع مشکلات مردم این منطقه باشیم.

 

گفتنی است، در این مراسم پدر شهید داریوش رضایی نژاد، شهید هسته ای کشور و متولد شهرستان آبدانان حضور داشت.

 

پایان پیام/

کد خبر 404395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha