حضور بیش از 63 هزار نفر در آزمون سراسری قرآن و عترت

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام پروانه گفت: آزمون سراسری قرآن و عترت 4 مهرماه با شرکت 63 هزار نفر در سراسر کشور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی پروانه، مدیر کل دفتر آموزش و توسعه مشارکت ‌های قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت گفت: این آزمون 4 مهرماه به صورت سراسری از ساعت 8 صبح در سراسر کشور برگزار می شود. این رقابت ها به صورت دقیق نظارت شده و کارشناسان در تمام استان ها حضور دارند. از مرحله ثبت نام تا پرینت کارت آزمون شرکت کنندگان با کنترل دقیق انجام می شود و بعد از 2 هفته نتایج به صورت عمومی اعلام می گردد.

 

وی افزود: افرادی که بالای 60 درصد سوالات پاسخ صحیح دهند ضمن تقدیر از جوایز ارزنده ای همچون کمک هزینه سفر به حج عمره مفرده و عتبات عالیات بهره مند خواهند شد.

 

حجت الاسلام پروانه عنوان کرد: آزمون سراسری قرآن و عترت خروجی فعالیت موسسات قرآنی تحت نظر معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است ما منابع این آزمون را از گذشته در اختیار موسسات قرار داده و شرکت کنندگان ضمن حضور در کلاس های آموزشی از مطالب ارایه شده بهره مند شده اند.

 

وی تصریح کرد: قالب برنامه ها و مدیریت برگزاری آزمون از طریق اتحادیه موسسات قرآنی و اتحادیه تشکل های قرآنی هماهنگ می شود.

 

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد چشمگیر شرکت کنندگان در دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت هستیم امسال با توجه به اینکه رشته های این آزمون محدود شده و هر فرد تنها ملزم به شرکت در یک رشته آزمونی است درصد بالایی از علاقه مندان در این آزمون شرکت کرده اند.

 

حجت الاسلام پروانه با اشاره به علت حضور کم شرکت کنندگان استان تهران در آزمون قرآن و عترت گفت: یکی از دلایل آن کمبود موسسات قرآنی در شهر تهران است که شاهد حضور کمتر شرکت کنندگان هستیم از طرفی نیز علاقه مندی و اشتیاق برای حضور در این رقابت در سایر استان های کشور بیشتر است.

 

وی افزود: برای اولین بار در دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت رشته مفاهیم نهج البلاغه به سایر رشته های آزمون واگذاری تمامی مراحل برگزاری به موسسات قرآنی در سطح کشور اضافه شد. گفتنی است، انجام تمامی مراحل ازقبیل ثبت نام، صدور کارت و تصحیح ماشینی پاسخ نامه های شرکت کنندگان به صورت الکترونیکی صورت گرفت. شایان ذکر است، در دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت بیش از 63 هزار نفر شرکت کرده اند که 82 درصد آن بانوان و 18 درصد آن را آقایان تشکیل می دهند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 404517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha