دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان زنجان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری دوازدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در روز جمعه(4 مهر) در پنج حوزه خبر داد.

نوراله صفی لو، مسئول دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: دوازدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این آزمون همزمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این دوره از مسابقات یک هزار و 655 نفر از قرآن آموزان استان زنجان در 17 رشته به رقابت می پردازند.

 

به گفته صفی لو، این دوره از مسابقات در شهرستان های زنجان، ابهر، خدابنده، گرماب و زرین رود برگزار خواهد شد.

 

وی با یادآوری اینکه شرکت کنندگان در بخش قرآن در رشته های حفظ، ترجمه مفاهیم، تدبر در قرآن و طرح قرآنی 1448 بایکدیگر به رقابت می پردازند، خاطرنشان کرد: در بخش عترت نیز قرآن آموزان در رشته ترجمه و مفاهیم نهج البلاغه شرکت خواهند کرد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: به تمامی شرکت کنندگانی که از نمره 100 موفق به کسب نمره 60 شوند، گواهی پایان دوره از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

 

به گفته مسئول دفتر قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی 70 درصد از شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات را خواهران و 30 درصد را  برادران تشکیل می دهند.

 

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را رتوسعه و ترویج فرهنگی غنی قرآن کریم دربین اقشار مختلف عنوان کرد و افزود: به نفرات برتر در این دوره از مسابقات کمک هزینه حج عمره و مشهد مقدس اهداء می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 404725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha