بانوان کردستانی به همنوعان خود زندگی می بخشند

خبرگزاری شبستان: تفاهم نامه همکاری مشترک امور بانوان کردستان با سازمان انتقال خون با عنوان بانوان حیات بخش امروز (3 مهر) منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، مدیر کل امور بانوان استاندار کردستان در مراسم امضای این تفاهم نامه خواستار فرهنگ سازی اهدای خون توسط بانوان شد و اظهار کرد: بانوان همواره در کارهای خیر پیش قدم بوده اند و همیشه در عرصه ایثار حضور مثمر ثمر داشته اند.

لی

لا آژیر ادامه داد: مادر بودن مصداق بارز ایثار بانوان است، پس به جرات می توان گفت در در این عرصه نیز شاهد حضور پرشور بانوان در کمک به همنوع هستیم.

 

این مقام مسئول با تاکید بر فرهنگ سازی اهدای خون اظهار داشت: بستر برای فرهنگ سازی این مهم فراهم است و در همین راستا سازمان های آموزش و پرورش، بسیج خواهران و سازمان های که پرسنل خواهر بیشتری دارند طرح بانوان حیات بخش اجرا می شود.

 

وی نبود پایگاه های اهدای خون در شهرستان را یک مشکل پیش روی بانوان دانست و اذعان کرد: از سازمان اتقال خون استان درخواست داریم نسبت به حل این مشکل اقدام کنند و در دیگر شهرستان های استان نیز پایگاه های انتقال خون راه اندازی شود.

 

مدیر کل امور بانوان استاندار کردستان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی با همکاری سازمان انتقال خون برای بانوان شاغل در ادارات استان خبر داد و خاطر نشان کرد: بانوان بهترین مخاطبان اهدای خون هستند.

 

رئیس سازمان انتقال خون کردستان نیز در این مراسم گفت: هر کیسه خون می‌تواند جان 3 نفر را نجات دهد و اهمیت این موضوع لزوم ترویج و تقویت اهدای خون در کشور را بیش از پیش می طلبد.

 

محمد سعید کریمیان افزود: در حال حاضر سهم بانوان از اهداء خون در کشور 5 درصد است که اگر این مطلب را مد نظر قرار دهند که با اهداء خون می توانند جان بیماران سرطانی، مصدومان رانندگی، نوزادان نیازمند تعویض خون و مادران را نجات دهند حتما مشارکت بیشتری خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه 50 درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: بانوان صداقت بیشتری در پاسخگویی به سوالات پزشکی دارند و اهمیت زیادی را برای سلامت جامعه قائل هستند و امیدواریم درصد مشارکت آنها در اهدای خون افزایش یابد.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 405098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha