بودجه جوانان در سال 86، 6/0 اما در سال 93، 2/9 است/مخالفت با فیلتر وایبر

خبرگزاری شبستان: معاون ساماندهی امور جوانان گفت: سال 86 بودجه جوانان 6/0 بود و امسال 2/0 است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان در نشست خبری صبح امروز در بخش دوم سخنان خود درباره فیلترشدن شبکه های اجتماعی همانند وایبر گفت: تأثیر شبکه های اجتماعی در دنیا بسیار زیاد است همان طور که شاهد بودیم شبکات اجتماعی در جنگ نابرابر صهیونیسم علیه غزه را تحت پوشش و تاثیر گذاشتند.

 

وی افزود: بارها دولت گفته است که شبکات اجتماعی واقعیاتی هستند که نمی توان آن را نادیده گرفت همان طور که با مسئله ویدیو برخورد کردیم نباید با شبکات اجتماعی برخورد کنیم و باید فرهنگ سازی صورت گیرد تا از ظرفیت بزرگ این شبکات استفاده شود.

 

گلزاری ادامه داد: مسدودکردن این شبکه ها ادامه دار نخواهد بود بلکه باید آسیب شناسی دقیق کرد چرا که گروه های خوبی در شبکات اجتماعی تشکیل می شوند و نمی توان به خاطر برخی از افرادی که داری مشکلاتی هستند آن را فیلتر کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه شبکه اجتماعی تجسمی از جوان است، اظهار کرد: نادیده گرفتن این شبکات نادیده گرفتن جوانان است حتی اگر دارای برخی از نکات منفی هم باشند اما آنقدر نکات مثبت دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

 

معاون وزیر در پاسخ به پرسش خبرنگار شبستان درباره بودجه ناچیز این معاونت اظهار کرد: بودجه جوانان نسبت به سابق یک سوم کمتر شده است البته کل بودجه وزارت ورزش و جوانان زیاد نیست.

 

گلزاری با اشاره به آماری اظهار کرد: سال 86 اعتبار جوانان 6/0 و سال 93، 2/0 است و نسبت به 18 سال قبل 2 برابر کمتر شده است.

 

وی تصریح کرد: تاکنون یک سوم بودجه تخصیص داده شده است.

 

معاون وزیر درباره هفته بدون طلاق اظهار کرد: این هفته بدون طلاق نیست بلکه هفته بدون ثبت طلاق است.

 

وی درباره اعطای کارت اعتباری جهیزیه اظهار کرد: باید چندین صنایع معتبر داخلی کالای خود را به جوانان ارزان تر از فروشگاه دهند و ما به دنبال صنایع معتبر هستیم البته برخی از صنایع معتبر اعلام آمادگی کرده اند اما تعداد آنان کم است و فعلا زمان توزیع کارت جهیزیه مشخص نیست.

 

وی از جوانانی که صاحب تالیف کتاب هستند درخواست کرد تا خود را به وزارت جوانان معرفی کنند و یادآور شد: از نویسندگان جوان بخصوص در بخش خانواده و ازدواج حمایت خواهیم کرد.

 

وی ازدواج نکردن جوانان با زنان جوان مطلقه را یک فرهنگ بد دانست و اظهار کرد: بدتر از زمان جاهلیت و فرهنگ غرب شده است و دیگر زنان مطلقه را کسی نمی گیرد باید فرهنگسازی کنیم تا جوانانی که سنی از آنان گذشته است با زنان مطلقه جوان ازدواج کنند البته پیش از آن باید به مشاوره ای روند تا اشتباهات قبل تکرار نشود.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 405390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha