اهدای خون بیش از 19 هزار نفر در قم

خبرگزاری شبستان: مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: در شش ماه نخست سال جاری 19 هزار و 352 نفراهدای خون داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5.2 درصد رشد داشته است.

مرتضی نوریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ، با اشاره به اهمیت و جایگاه خون درنظام سلامت و درمان گفت: در سال گذشته 22 هزار و 17 نفر از شهروندان قمی با مراجعه به مراکز انتقال خون استان قم، جهت کمک به نیازمندان درمانی خون خود را اهدا نمودند که در سال جاری این میزان به 22 هزار و 720 نفرافزایش یافته است.

وی افزود: در شش ماهه نخست سال تعداد  19 هزار و 352 نفر اهدای خون داشته‌اند که درمقایسه با شش ماه نخست سال گذشته با 18 هزار و 353 نفر اهدا کننده خون، شاهد رشد 5.2 درصد اهدای خون در استان قم بوده ایم.

مدیرکل انتقال خون استان قم ادامه داد: بانون قمی نیز نقش اثر گذاری در اهدای خون داشته اند که در همین راستا  895 نفر بانوی قمی خون خود را به نیازمندان اهدا نموده که این میزان اهدای خون با توجه به حضور 722 نفربانو در شش ماهه نخست سال گذشته  18 درصد رشد داشته است.

نوریان با اشاره به افزایش اهداکنندگان مستمر خون تصریح کرد: در شش ماه نخست سال گذشته 9 هزار و 330 نفر اهدا کننده مستمر اهدا خون داشته اند که درشش ماه نخست سال جاری این تعداد به  9 هزار و 770 نفر اهدا کننده خون مستمر افزایش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: همچنین در راستای ارسال خون و فرآورده های خونی درشش ماهه نخست سال جاری تعداد 5 هزار و745 واحد خون به استان تهران و خوزستان ارسال شده که این میزان واحد خونی در مدت مشابه سال گذشته  4 هزار و623 واحد بوده که در سال جاری 5/9 درصد رشد داشته است.

نوریان ابراز داشت: خوشبختانه دراستان قم هیچ کمبود گروه خونی وجود ندارد که این امر به جهت حضوراهداکنندگان مستمر خون در استان می باشد که توانسته ایم با مشارکت اهدا کنندگان مستمر خون پاسخگوی تمام مراکز درمانی باشیم.

مدیر کل انتقال خون استان قم گفت: استقبال مردم و همشهریان قمی نسبت به اهدای خون درایام و مناسبات خاص بسیار چشمگیر بوده که امیدواریم بتوانیم با حضورومشارکت مردم درراستای اهدای خون گام مؤثری در بخش درمان و سلامت نیازمندان خونی در استان قم و دیگر مراکز درمانی برداریم.

پایان پیام/

 

کد خبر 405995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha