باران غدیر، فرصتی برای وحدت مذاهب است

خبر گزاری شبستان: محمد سعید نقاشیان، هنرمند خوشنویس، از برگزاری یك ورك شاپ و انتشار آثارش در حاشیه همایش باران غدیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از محمدسعید نقاشیان پیرامون همایش باران غدیر گفت: از آنجا كه همایش باران غدیر در ارتباط با فرهنگ تشیع است، جهشی برای شناساندن تفكر و باورهای شیعه محسوب می شود.

وی با اشاره به تاثیر تشیع در سرودن اشعار و سایر خلاقیت های هنری گفت: هنرمندان ما از اندیشه شیعه و حضرت علی (ع) تاثیر می گیرند.
 
این تاثیر نه تنها در مورد هنرمندان شیعه بلكه در مورد بسیاری از هنرمندان دیگر هم صادق است و می توان رد پای تاثیر گرفتن از حضرت علی (ع) را در آثارشان پیدا كرد.

این هنرمند درباره حضور در همایش باران غدیر توضیح داد: چند هنرجوی من كه در روند شكل گیری فضای آثارشان از تفكر شیعی استفاده كرده اند، قرار است همزمان با جشنواره باران غدیر در یك ورك شاپ، آثاری را در راستای فرهنگ ولایی خلق كنند.

نقاشیان همچنین ادامه داد: قرار است آثاری كه تاكنون با تاثیر از حضرت علی (ع) انجام داده ام كه شامل نقاشی خط، پوستر و ... است، در كتاب غدیر منتشر شود. 

به گفته وی، كتاب غدیر شامل دو بخش است كه بخش اول شعر و زندگینامه افراد شركت كننده در همایش باران غدیر را شامل می‌شود و بخش دوم به نقاشی‌ها و آثار سعید نقاشیان اختصاص دارد.

این هنرمند خوشنویس درباره آثارش توضیح داد: به عنوان یك شیعه امام علی (ع) از ایشان بسیار تاثیر گرفته‌ام و از افتخاراتم این است كه این تاثیر در آثارم به چشم می‌خورد. ضمن این كه به نظر من اندیشه شیعه با اندیشه‌های ایران باستان بسیار ممزوج است.

نقاشیان درباره تاثیر اقداماتی مانند همایش باران غدیر كه از سوی حوزه هنری برگزار می‌شود، گفت: در جهان امروز كه جنگ و جدال‌های بسیاری دیده می‌شود، چنین اتفاقاتی می‌تواند در ایجاد وحدت بین ادیان و مذاهب موثر واقع شود و فرصتی باشد كه اهل تسنن هم درمورد شخصیت بزرگوار حضرت علی (ع) سخن بگویند.

 

پایان پیام/

کد خبر 407403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha