کانون های مساجد باید به مسایل روز جوانان بپرازد

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام مویدزاده معتقد است، کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با برنامه های متنوع و فراخور جامعه و توجه خاص به جوانان نقش مهمی در عدالت فرهنگی داشته باشند.

حجت الاسلام محمدحسن مویدزاده، خطیب جمعه موقت پردیس، مدیر کانون گل نرگس و نویسنده در پاسخ به این سوال که کانون های فرهنگی هنری مساجد تا چه اندازه می توانند در اجرای عدالت فرهنگی نقش داشته باشند به خبرنگار شبستان گفت: کانون های مساجد می توانند در شرایط فعلی که کمی فاصله بین مردم و مساجد افتاده است بهترین اثرگذاری را در جذب مردم به مسجد و تحقق عدالت فرهنگی داشته باشند.

 

حجت الاسلام مویدزاده ادامه داد: برخی مردم فقط در ایام ماه مبارک رمضان و یا محرم به مسجد می روند و عده ای حتی در محرم هم به مسجد نمی روند و در تکایا هستند. کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند فاصله مردم با مساجد را با ایجاد برنامه های مختلف و متنوع کاهش دهند. عده ای ممکن است به مسجد نیایند اما به خاطر استفاده از برنامه های فرهنگی هنری کانون ها، جذب مساجد شوند.

 

وی با بیان اینکه مسئولان کانون های مساجد باید به جوانان توجه خاص داشته باشند، عنوان کرد: متولیان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید به جوانان بها دهند و مشوق آنها باشد. گاهی طرح ها و ایده های خوبی به ذهن جوانان می رسد اما آنها توانایی و قدرت مالی اجرایی کردن آن طرح را ندارند. مسئولان کانون ها می توانند با فراهم کردن امکانات، جوانان را در پیاده کردن طرح های خود یاری دهند و مشوق آنها باشند که برنامه ها با ذوق و شوق انجام شود.

نویسنده" سیاحتی عرفانی و ضیافتی رحمانی"  با تاکید بر اینکه برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد باید مورد نیاز جامعه باشد، بیان کرد: باید در کانون های مساجد برنامه ها و طرح هایی اجرا شود که فراخور جامعه باشد. در حقیقت برنامه های کانون های باید در راستای نیاز جامعه و رفع مشکلات آنها باشد، در این صورت افراد بیشتری جذب مساجد و کانون ها می شوند.

 

امام جماعت مسجد جامع شهر پردیس که مدیر کانون گل نرگس نیز هست در مورد فعالیت های نو این کانون به شبستان گفت: برای جذب هرچه بیشتر دختران و پسران دفتری با عنوان همسریابی در کانون تاسیس کردیم. یکی از معضلات جامعه ما افزایش سن ازدواج جوانان است که این مسئله ایجادکننده مشکلات فراوانی است.

 

 نویسنده " خانه آخرت"، راهی به سوی خوشبختی" و " عفاف و حجاب" یادآور شد: در کانون نرگس طرح تعالی خانواده را داریم. کلاس هایی با هدف تحکیم بنیان خانواده برای دختران، پسران و زوج ها تشکیل می شود. یک عده از افراد به دنبال مشاوره هستند و ما سعی کردیم با دعوت از کارشناسان به طور رایگان پاسخگوی این افراد باشیم.

 

حجت الاسلام مویدزاده در مورد کتابخانه های کانون های مساجد اظهار داشت: کتاب ها نباید صرفا مذهبی باشد بلکه باید متنوع و پاسخگوی افراد بخصوص نسل جوان باشد البته باید دقت کرد کتاب های انحرافی نباشد زیرا برخی کتاب ها برای جوانان ایجاد شبهه می کند و آنها را به انحراف می کشاند.

 

پایان پیام/

کد خبر 408152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha