کانون های فرهنگی و هنری کارآمدترین نهاد برای جذب جوانان به مساجد است

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، گفت: کانون های فرهنگی و هنری بهترین و کارآمدترین نهاد برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد در سراسر کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، آیت الله محمد نقی لطفی، امام جمعه ایلام، صبح امروز(16 مهر) در دیدار با دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

 

وی، ابراز کرد: کانون های مساجد کارآمدترین نهاد فرهنگی برای جذب جوانان به بهترین مکان ها یعنی در مساجد و همچنین برای مقابله با هجمه فرهنگی و سنگین دشمن هستند.

 

امام جمعه ایلام، تصریح کرد: دشمن الان واقعا یک سطح بسیار وسیعی در تلاش برای تاثیرگذاری بر افکار و اندیشه جوانان که معمولا انقلاب، امام راحل و جنگ را درک نکرده اند، است.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام، یادآور شد: یکی از عوامل بازدارندگی دشمن در تاثیر گذاری  هجمه فرهنگی دشمن، کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که به حمدالله در جذب جوانان گام های بلندی برداشته شده است.

 

آیت الله لطفی، گفت: در سراسر استان در بازدید های که از سطح مساجد صورت گرفته به حمدالله هر جای از استان، تعدادی از جوانان حضور یافته مشغول فعالیت در این کانون ها هستند و این امر برای ما که دغدغه نظام را داریم، یک نوید است.

 

وی، تصریح کرد: نسل جوان آینده سازان کشور هستند و باید به امر تربیت و تعلیم این جوانان اهتمام داشته باشیم، باید گفت که رویکرد جوانان در کشور یک رویکرد و گرایش به معنویات و ارزشهای دینی و حضور در نماز های جمعه و جماعت است وجوانان رویکر بسیار خوبی به معنویات دارند.

 

امام جمعه ایلام، گفت: حضور جوانان در مراسم اعتکاف و مساجد با شور و اشتیاق است، اما نباید به این حد اکتفا شود و باید به گونه ای برنامه ریزی شود که همه جوانان با گرایش های بالای معنوی در برابر هجمه های دشمنان مصونیت قوی داشته باشند.

آیت الله لطفی، در پایان با تقدیر از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، خاطرنشان کرد: کانون های مساجد یا و همکار ائمه جمعه و جماعات هستند و این را وظیفه انقلابی و اسلامی خود می دانیم که در زمینه تقویت این کانون ها فعالیت داشته باشیم.

 

وی، با تشکر از حجت الاسلام سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، گفت: امید است که این سفر مایه خیر و برکت در استان به ویژه برای کانون های فرهنگی و هنری باشند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برای حضور در همایش بزرگ بچه های روستا و گرامیداست روز ملی روستا به استان ایلام سفر کرده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 408160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha