تئاتر خیابانی مریوان در مسیر ترویج سبک زندگی اسلامی گام بردارد

خبرگزاری شبستان: فرماندار مریوان با بیان اینکه تاثیر نمایش‌های تئاتر خیابانی بر افکار مردم زیاد است، گفت: باید برای ایجاد روحیه‌ای شاد در مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی بیش از گذشته در بررسی آثار راه یافته به این جشنواره دقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری مریوان، محمدفلاحی، فرماندار مریوان در جلسه هماهنگی ستاد اجرایی نهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد: فرهنگ حاکم بر جامعه در شئون مختلف زندگی انسان اثرگذار بوده و در هدایت جامعه به سوی خیر اثرگذار است.

 

وی، ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی یکی از نظام‌های مقتدر جهان است که در عرصه‌های مختلف جهانی نقشی برجسته ایفا می‌کند و این امر به واسطه تلاش مسئولان و همراهی مردم محقق شده است.

 

فرماندار مریوان، با اشاره به تاریخ برگزاری تئاتر خیابانی مریوان، تصریح کرد: تئاتر خیابانی یکی از تولیدات هنری است که با برقراری ارتباط با حواس مخاطب بخشی از فرایند فرهنگ‌سازی را انجام می‌دهد و آثار ارائه شده در این رویداد فرهنگی از یک سو  بر جهت فکری فرد اثر گذاشته و از سوی دیگر ممکن است عامل تولید فکری جدید در مخاطب شود.

 

این مقام مسئول، یادآور شد: تاثیر نمایش‌های اجرا شده در تئاتر خیابانی بر روی افکار و شیوه زندگی آن ها بسیار زیاد بوده لذا باید برای ایجاد روحیه‌ای شاد در مردم و ترویج سبک زندگی اسلامی بیش از گذشته در بررسی آثار راه یافته به این جشنواره دقت کرد.

 

فلاحی، افزود: اگر محتوای آثار هنری هنرمندان یک جامعه، رویکرد ارزشی و انسانی داشته باشند، می‌توان گفت که فرهنگ مردم آن جامعه، واجد چنان ویژگی‌هایی است.

 

وی، با اشاره به فرهنگی بودن استان کردستان بیان داشت: مخاطب و هنرمند دو طرف تاثیرگذار در اجرای این جشنواره هستند که خوشبختانه هم هنرمندان در شرایط خوب فعالیت‌های کاری خود به سر می‌برند و هم مردم مریوان به عنوان بهترین مخاطبان این هنر شناخته شده‌اند.

 

فرماندار مریوان با اعلام آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، خاطر نشان کرد: تمامی نقاط قوت و ضعف این جشنواره در سال‌های گذشته معلوم و مشهود است و مسئولان مربوطه باید با همکاری و همراهی یکدیگر برای رفع این مشکلات در جشنواره نهم تلاش کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 408168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha