فعال کردن کانون های مساجد نیاز جدی امروز جامعه است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه شهرستان سیریک با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی و تاکید معظم له در حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: فعال کردن کانون های مساجد نیاز جدی امروز جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام علیرضا صفایی، امام جمعه شهرستان سیریک در جلسه گرامیداشت 19 مهر سالروز بیانات ارزشمند رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از کانون های مساجد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون خراسان شمالی و تاکید معظم له در حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: همه باید تلاش کنند تا دستور ایشان به بهترین وجه در عمل به منصه ظهور برسد.

 

وی با بیان اینکه تیرهای زهرآگین هجمه های فرهنگی دشمن، نسل جوان ما را نشانه رفته است، افزود: فعال و پویا کردن کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای جذب نوجوانان و جوانان یکی از نیازهای جدی و مهم امروز جامعه است.

 

حجت الاسلام صفایی، وابستگی کانون های فرهنگی هنری به مسجد را مهمترین شاخصه این مراکز برشمرد و عنوان کرد: فعالیت و کار فرهنگی که در بستر مسجد و با پیوند با این مکان مقدس انجام شود، قطعا دارای اثرگذاری بیشتری خواهد بود.

 

وی در ادامه سرمایه بزرگ کانون های فرهنگی هنری مساجد را وجود با برکت نوجوانان و جوانان دانست و بیان کرد: مطالعه در توسعه جامعه ای نقش بسزایی ایفا می کند؛ از این رو کانون های مساجد با نوآوری در برنامه های کتابخوانی در جهت افزایش سرانه مطالعه تلاش کنند.

 

صفایی در پایان ضمن ابراز رضایت از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری سیریک، خواستار تاسیس کانون مصلی در این شهرستان در راستای تقویت جایگاه نماز جمعه شد.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 408202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha